Toschiba laptop opnieuw starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanne15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Dag allemaal,
Even wat er vooraf ging. Had problemen met systeem omwille van zware virus. Heb mijn pc volledig opnieuw geïnstalleerd met bijhorende cd-rom.Als administrator heb ik een passwoord ingevoerd.

Probleem: Heb nieuw passwoord ingevoerd, maar nu bij het opstarten zegt hij dat het passwoord niet correct is.Heb reeds 100 andere mogelijkheden geprobeerd, maar tevergeefs.Dus, ik kan mijn laptop niet meer gebruiken.
Oplossing: Was van plan de pc terug te formatteren met de bijhorende cd
Probleem: cd ingestoken, zoals voorzien opstarten en drukken op "c"
De pc formatteerd niet, maar start gewoon op.
Oplossing: Instellen van opstartvolgorde in Toshibaconsole
Probleem: Ken het passwoord niet meer om in programma te geraken

Heeft er voor mij iemand een oplossing aub
Bestaat er niet de mogelijkheid om uw pc te starten, op een toets te duwen of andere dat de pc onmiddelijk naar de cd-rom gaat ipv naar de HD

Help!!!!!!!!!!!!!
Alvast een Zalig Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar vanuit het Belgenland

Als je de Installatie CD van Windows XP in de lade legt en dan de laptop herstart komt er vrij snel een regel met witte letters op een zwarte achtergrond. Gevraagd wordt om een willekeurige toets in te drukken als je van de CD-Rom wilt booten. Het is mogelijk dat je eerst in de BIOS de bootvolgorde moet wijzigen. Staat er nu A-drive, CD-Rom, HD, maak er dan van CD-Rom, A-drive, HD.

Laatst bewerkt:
Als je de Installatie CD van Windows XP in de lade legt en dan de laptop herstart komt er vrij snel een regel met witte letters op een zwarte achtergrond. Gevraagd wordt om een willekeurige toets in te drukken als je van de CD-Rom wilt booten. Het is mogelijk dat je eerst in de BIOS de bootvolgorde moet wijzigen. Staat er nu A-drive, CD-Rom, HD, maak er dan van CD-Rom, A-drive, HD.

Hallo en dank voor snelle reactie.
Inderdaad, hier ligt het probleem
Ik weet hoe je dit moet wijzigen in windows/Toschibaconsole, maar daar geraak ik niet in omwille van mijn passwoord.De cd dat ik bezit is niet die van windows, maar wel de originele van Toschiba.En hoe geraak ik in de BIOS met deze pc.Heb reeds opgestart met op F5 te duwen, opstarten in veilige modus enz.....Maar daarin geraak ik niet in de BIOS
Kunt U me hierbij helpen
Dank

Stap voor stap: De laptop is uitgeschakeld en je start hem met de aan/uitknop. Vrij snel daarna zie je witte letters over een zwart scherm schuiven, of er verschijnt een fabrikantenlogo op het scherm. Bijvoorbeeld Toshiba of Intel Inside, of zo iets.
Meteen nadat dat logo of die witte letters verschijnen moet je op een toets drukken om in de BIOS te komen. Dus dat is voor Windows zelfs maar kan beginnen.

De toets die je moet indrukken verschilt per merk laptop of merk moederbord.
Begin met F2 en als dat niet helpt, start de laptop opnieuw op en gebruik dan F1, of de toets Del, of Esc. Of F3, 4, enz. Tot je in de BIOS terecht komt.

Ga dan op zoek naar Boot Disk Configuration, of Boot Order, het is moeilijk te zeggen hoe het menu bij jouw BIOS heet.
Als je het hebt gevonden, kun je bijvoorbeeld First, Second, Third instellen welke drive daar moet komen. Zet de CD-Rom drive op First, stop de Installatie CD in de lade sluit de BIOS af met Save and exit, de laptop herstart en let dan op die witte letters in een zwart scherm, meteen na die hernieuwde BIOS opstart.
Druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf de CD.

Opgelost

Hallo,
Hierbij wil ik U danken voor uw hulp. Het was inderdaad de esc toets die ik zocht.
Na nog wat moeilijkheden met het password is het dan toch eindelijk gelukt.
Alvast bedankt, want nu kan ik eindelijk mijn laptop terug gebruiken(na 2 maand)

Nog een Zalig Kerstfeest en m'n beste wensen voor 2007

Yvan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan