Toshiba Ext harddisk pc vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

fr@nkill

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
0
Hallo,
ik heb vanochtend een 250 gb toshiba externe harddisk gekocht..
Na aansluiten op de pc ging alles goed.
echter als je de schijfaansluit komt er ook een cd station in het lijstje met schijven te staan. Dit is die code vergrendeling van de schijf. Als ik er op klik krijg ik een mapje met allemaal bestanden en meteen een dikke trojan horse waarschuwing in me beeld.
Mc Affeziet dus een betandje aan voor een trojaans paard.
als ik nu de schijf aanmeld terwijl de pc al ingeschakeld is, loopt me computer vast en moet ik resetten.
Als ik me pc opstart met de schijf aan is er niets aan de hand (behalve als ik op dat cd station klik dan loopt ie wederom vast)

hoe komt dit? Ik heb al geprobeert de schijf op te starten met de firewall uitgeschakeld (advies van de winkel) maar dit helpt niet.

Alvast bedankt
Frank
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al geprobeert de schijf op te starten met de firewall uitgeschakeld (advies van de winkel) maar dit helpt niet.

Dit is het meer bizarre 'advies' wat ik ooit gehoord heb.
Zet NOOIT je firewall uit. Dat is echt vragen om problemen!
Dus zet die als eerste weer aan!

Ik heb zelf ook een externe Toshiba HD (USB).
Ik heb zet hem altijd aan voordat ik de PC opstart, gebeurd niet zo heel vaak, want staat eigenlijk altijd aan :) .

Als je hem later aanzet probeert windows hem automatisch te openen en (alle) bestanden te openen. Niet zo handig. De actie kan je gelukkig wel annuleren.
Normaal gesproken hoort hij dus gewoon al aan te staan voor dat je begint.

Heb je al bestanden op de HD gezet, of heb je hem nog helemaal niet kunnen gebruiken?
'Vers' uit de verpakking horen er geen bestanden op je HD te staan! Dus als het niet van jou is, terug brengen naar de winkel!
Was de doos dicht toen je hem kocht, of al een keer geopend en opnieuw dichtgeplakt?

En wat bedoel je met 'Dit is die code vergrendeling van de schijf'?

De externe HD zou je gewoon als 'Externe disk' moeten zien (in mijn geval de O: schijf).
screenhunter4ur8.jpg


Kleine aanvulling.
Er staat 1 hidden map op de HD, Systeem Volume Information (en als je heb gaat gebruiken komt er nog 1 bij RECYCLER, je prullenbak van deze HD).
screenhunter5zs9.jpg

In beide heb je normaal gesproken niets te zoeken en zouden ook geen problemen moeten geven (zoals jij die beschrijft).
 
Laatst bewerkt:
Goeie morgen,

Die firewall had ik meteen al weer aangezet.
Er staan geen bestanden op de schijf, en de verpakking was ook totaal nieuw en vergrendeld enzo. (die recycled map staat er wel)
Maar wat ik bedoel is dat er een cd station bij komt als de schijf aangesloten is.
Als ik die probeer te openen loopt de boel ook vast (net nog getest)
Ik heb even een sceenshotje erbij gevoegd zodat je het kan zien.

ALvast bedankt dat je de moeite neemt om naar mijn probleem te kijken
groeten Frank
 

Bijlagen

  • Externe schijf.JPG
    Externe schijf.JPG
    37,6 KB · Weergaven: 80
Dus naast je G: disk (externe HD) komt er ook die F: disk bij?
En de F krijg je alleen maar als je de externe HD hebt aangesloten?
Als ik naar het icoontje kijk zou ik zeggen dat het om een CD of DVD speler gaat waar een disk in zit...
Je CD en/of DVD speler zijn leeg neem ik aan.

Hoe weet je dat iets met 'code vergrendeling' te maken heeft, staat daarbover iets in de handleiding?
Om welk model en type Toshiba externe HD gaat het?
 
Laatst bewerkt:
hoi,

Type
PX1266E-1G25 250 gb.


en ik citeer uit het boekje,
" U zult ook een pictogram/stationsletter van een cd-rom station zien onder stations met verwisselbaar medium. Dit is de cd-partie die wordt gebruikt om de wachtwoord beveiligings software op te slaan"

Dusssch in zoverre klopt alles. Die wachtwoord bende gebruik ik toch niet. Alleen jammer dat er dan wel zo'n icoontje in de lijst komt te staan.

Verder werkt alles wel gewoon, er staat nu 100 gb op de schijf.

Wat ik alleen raar vind is, dat je die prullenbak "recycled" niet kan legen, of doe ik wat verkeerd? of leegt hij die automatisch na een aantal dagen of als je schijf vol drijgt te raken.

Alvast bedankt Frank
 
Oké, hoort gewoon bij dus...

De prullenbak leeg je gewoon via de prullenbak op je bureau blad.
Hierin staan als het ware snelkopelingen naar alle weggegooide bestanden op de diverse schijven en hier kan je ze ook definitief opruimen.
Open de prullenbak maar eens met de rechtermuis knop en kies Eigenschappen.
Op het tabblad Algemeen kan je aangeven of de instellingen voor alle schijven moet gelden of dat je elke schijf individueel wilt instellen.
 
Heb je alle stations goed bekeken?
Als je standard alleen c hebt en d je CD is, dan is het goed mogelijk dat de Toshiba zich als d installeerd en de CD speler e wordt.
Dan zou je kunnen denken dat e de nieuwe toshiba is.

Mijn Toshiba (320 GB) werkt perfect; kan zowel voor als na het opstarten aangesloten worden, ziet er niet uit als CD maar als schijf en werkt ook zo.


mad_boy
 
Ik heb een oplossing gevonden voor het probleem.
Als je naar eigenschappen van deze computer gaat kan je bij hardware het een en ander in en uitschakelen, Ik heb die cd drive van de externe harde schijf op altijd uitschakelen gezet.. het vast lopen is nu niet meer aan de orde, en ik heb geen irritant cd station meer in me lijst staan.

toch bedankt withaar..

mvg Frank
 
Ik heb gisteren zo'n zelfde HD van Toshiba gekocht en meteen geïnstalleerd. Ook ik krijg er twee schijfstations bij, in mijn geval een G:-drive waar ik niets mee kan (volumenaam PASSWORD) en een H:-drive waar ik al op heb kunnen schrijven. Heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee, want ik zal 'm niet dagelijks gebruiken (namelijk vooral om te backuppen).
Ik heb nog niets geprobeerd met een prullenbak leegmaken of zo...

Mijn probleem is echter: ik kreeg ook zo'n virusmelding (een trojan in het bestand DESKTOP.INI). Daar werd ik wel een beetje schichtig van. Hoe serieus moet ik die melding nemen? Ergens kan ik me niet vóórstellen dat een gerenommeerde fabrikant als Toshiba spul op de markt brengt met een virus er op....
Mijn verpakking zag er als nieuw, ongeopend, uit. Tevens stond het wachtwoord nog op de fabrieksmatig ingestelde waarde.
 
Ja dat virus meldinkje is er omdat die schijf een bepaald bestandje gebruikt van windows waardoor windows denkt dat het een virus is (denk ik) toen ik die password schijf gewoon uitheb gezet had ik nergensd meer last van.

frank
 
Heb net dezelfde HD binnen alleen ik wou hem delen in partities maar de schijf werd niet herkent door partition magic. Daarom heb ik deze eerst geformatteerd naar NTFS daarna ontstonden de problemen.. Hij gad een error met het formatteren namelijk "kan formatteren niet voltooien" sindsdien vraagt hij altijd als ik de schijf wil openen of ik hem wil formatteren (wat dus niet werkt) hoe ik hem dus weer wel werkende krijg weet ik niet, iemand een idee?
 
toshiba 250 gig

Ook ik heb een toshiba externe hdd 250 G en ook bij mij zit een partitie die als cdrom wordt gezien ook voor een wachtwoord ook bij mij wordt het door mijn virusscanner als een trojan horse gezien (trojan drop of iets dergelijks) toshiba deze wachtwoord optie misschien handig maar ik niet dus eigenlijk wil ok deze cdrom partitie verwijderen maar mij lukt dat niet weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen. Ik vindt eigenlijk dat toshiba deze keuze aan de consument had moeten overlaten wel of niet zo,n beveiliging.

John
 
Peter

Heren lees eerst de gebruiksaanwijzing maar eens voor je iets aansluit.
op de bijgeleverde CD staat alles op.
En de persoon die de beveiligde patitie heeft geformateerd mag zijn schijf terug naar het fabriek sturen om de beveilgde partitie er weer terug erop te laten zetten zie gebruiksaanwijzing op bijgeleverde CD.

Peter
 
handleiding

Peter,
zou jij zo vriendelijk willen zijn en mij die handleding even toe te mailen ? Ik heb nl ook zo'n harddisk gekocht, maar door een 'technische storing' kon de CD niet toegevoegd worden. Downloaden van de site lukte ook niet. Dit vind ik best vervelend moet ik zeggen.
Dus als je het niet erg vindt, graga mailen naar hagvmeijl@hotmail.com
Hartstikke bedankt.

Heren lees eerst de gebruiksaanwijzing maar eens voor je iets aansluit.
op de bijgeleverde CD staat alles op.
En de persoon die de beveiligde patitie heeft geformateerd mag zijn schijf terug naar het fabriek sturen om de beveilgde partitie er weer terug erop te laten zetten zie gebruiksaanwijzing op bijgeleverde CD.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan