Toshiba Hard Drive USB2, Firewire ook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcvbrederode

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Heb geprobeerd om een oplossing te vinden tussen de al bestaande forumvragen, maar kan het helaas niet vinden.
Ik heb gisteren een Toshiba Hard Drive 250 GB USB2 gekocht en op mijn computer (Compaq 6030 EA) aangesloten.
Nu blijkt dat ik geen USB2 heb, want mijn computer geeft aan dat hij sneller zou kunnen werken, maar kan geen andere USB poorten vinden.
Ik heb 2 jaar terug wel een firewirepoort in mijn computer geplaatst. Nu is de vraag; kan ik de Toshiba door middel van een firewirepoort aansluiten op mijn PC?
En zo ja, kan ik dezelfde kabel gebruiken die ik bij de Toshiba heb gekregen of moet ik wat anders aanschaffen?

Waarschijnlijk stomme vragen, maar ben absoluut niet 'computer technisch'!
Alvast hartelijk dank!

Heeft die drive wel een aansluiting daarvoor?
Heeft die PC geen USB2.0 aansluiting? of werkt deze alleen niet?
Welke OS draait er op die PC?

De toshiba heeft alleen een uitgang voor de stroomkabel en dan nog een uitgang waarbij staat; HT speed UBS.

Ik weet dus niet hoe ik kan zien of mijn PC een USB2 aansluiting heeft? Hij heeft wel gewoon USB aansluitingen, want daar heb ik nu de toshiba op aangesloten. Ik ben sinds gisterenavond bezig om een 7 GB bestand over te zetten van mijn PC naar de Toshiba en hij is nu pas op de helft ermee, terwijl hij de hele nacht door is gegaan.
Ik weet niet of het dus normaal zo lang duurt?! Of dat ik dus beter een andere aansluiting kan gebruiken?
Ik neem aan dat je niet zomaar een firewire kabel in de HT USB aansluiting van de Toshiba mag doen dus?

Je kunt in apparaatbeheer zien of er een enhanced USB controller inzit, helaas werkt deze alleen met XP vanaf SP1, ook in je manual bij de computer specificaties zal het wel staan, en welke poorten dat zijn, standaard zitten er meestal 2 USB1.1 poorten op, maar die kunnen eventueel ook 2.0 zijn.
Indien er meerdere opzitten, zijn er meerdere zeker 2.0.

Hoi!

Heb onder apparaatbeheer wat gevonden en het stuurprogramma geinstalleerd en er staat nu dus een NEC PCI naar USB enhanced Host-controller (B1) bij.
Is dit wat ik nodig heb?
En hoe weet ik nou welke van de 8 USB poorten net deze is?

Nogmaals superbedankt voor alle hulp!

Heb je ook SP1 of 2 geinstalleerd? anders werkt het niet.
En over welke poorten het zijn? heb je geen manual?
Ook het appataat aansluiten geeft een indicatie, zie je topic start.

Het is helemaal gelukt! Ik denk dat ik de USB2 poort gevonden heb en de driver ervoor geinstalleerd. In ieder geval doet de Toshiba het nu veel sneller het overschrijven van data.
Hartelijk bedankt voor alle hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan