toshiba L300 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

barney070

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
beste mensen.
Ik heb een raar probleem met mijn toshiba l300 laptop.
Sinds vanmorgen wil de laptop niet meer aan.

hier de uitleg.

Vanmorgen met wakker worden wilde ik mijn mail checken en toen viel de laptop ineens uit.
de laptop is enkel aangesloten op het stroom ( batterij eruit ) .
Het stroom lampje brand dus hij heeft stroom, als ik hem aan druk zie ik alle lampjes branden en het scherm lijkt aan te willen maar dat is het ook, hij valt gelijk weer uit binnen 1 sec.
Ik heb geprobeert met batterij en toen ging hij wel gewoon aan totdat de batterij leeg was.
zonder batterij brand het het power in ledje normaal maar als ik dan de batterij erin doe dan knipperen de power in en de batterij led .

wat heb ik geprobeert.
toen de batterij nog power had ram verwijderd en 1 voor 1 geprobeert en beide deden het gewoon.
power eruit en batterij eruit, aan knop 30 sec inhouden en weer aansluiten.

dit alles heeft geen effect. dc in en batterij blijven knipperen.

heeft iemand misschien een id wat dit kan zijn ?

alvast bedankt.

groeten barney

De voedingsadapter kan zelf defect zijn, draadbreuk, of los/defect aan moederbord daar waar netstroom aangesloten wordt op mb.

Je komt dit regelematig tegen.
Echter weinigen laten de afloop cq. oplossing later weten.

hoe controleer ik dit het makkelijkst ?
las trouwens op de toshiba site dat als het dc in ledje gewoon groen brand de voeding well correct is ? klopt dit ?
zal zo en zo als er een oplossing komt dit ook plaatsen zodat mensen er in de toekomst ook wat aan kunnen hebben.

groeten

Dat is fijn. Ik hoop het ooit te mogen lezen.

Als je er dus van uit gaat dat de de voeding zelf ok is, kan het in de aansluiting op het moederbord zitten.

Hoe je erachter kan komen of het inderdaad zo is en hoe dit te fixen, daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven.

Maar heb je al eens opgestart met een opstartbare cd/dvd ( bios cdrom 1e opstartitem ) om te zien of de laptop dan ook uitvalt.

Laatst bewerkt:
zover komt hij niet eens meer, de batterij is nu helemaal leeg.
toen de batterij nog vermogen had ging hij gewoon aan enkel knipperde toen de dc in ( groen ) en de batterij ( oranje )

rare is ook als ik de batterij er niet in heb brand dc in gewoon groen. doe ik de batterij derin dan knipperen ze allebei .

Hallo

Nieuwe adaptor :

http://www.benl.ebay.be/itm/FOR-TOS...Accessories_PowerSupplies&hash=item5195314068

Kost 2 x niks en komt van Engeland (Royal Mail Airmail (Small Packets))

Je zou ook de uitgang van de netadaptor kunnen belasten met 2 gloeilampjes 12V/10W.

De netadaptor moet dit vermogen gemakkelijk kunnen leveren , uiteraard moet de uitgangsspanningspanning (19V) stabiel blijven (controleren d.m.v. multimeter)

Mocht dit korrekt werken , dan is zo goed als zeker de stekker (entree) in de laptop defekt.

Deze kan uiteraard ook vervangen worden , maar meestal moet dan de ganse laptop worden gedemonteerd.

Deze netentree kost meestal niet veel.

Indien je dit moet laten uitvoeren , kunnen de herstelkosten flink oplopen...

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-Powe...s_LaptopCables_Connectors&hash=item3a61c63417

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan