Toshiba laptop beperkte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Voor een kennis van mijn gisteren even langs geweest omdat zijn nieuwe W8 Toshiba laptop geen verbinding krijgt.
Ik zal de situatie schetsen.

Er is een Ziggo modem in huis,een router, tevens een vaste PC en dan de laptop.

De vaste PC is bedraad aangesloten met het Ziggo modem en heeft prima verbinding. Zodra ik de laptop op dezelfde manier aansluit zegt hij "beperkte verbinding".....
Deze melding krijg ik ook te zien als ik de laptop draadloos verbind met de router.
Heb de laptop mee naar huis genomen en daar verbind hij zonder enige problemen met mijn netwerk.

Dus zowel bedraad als draadloos heeft de laptop bij de kennis thuis geen verbinding terwijl de vaste PC het prima doet !!??

Iemand suggesties ?
Heb inmiddels wel de drivers vernieuwd naar de laatste versie.
Wat mij met name verbaasd is dat hij zowel bedraad als draadloos niet wil verbinden.

Ziggo modem?
Dus waarschijnlijk/mogelijk staat die Ziggo in bridging modus?

Dus eerst nakijken of de vaste pc mogelijk een publiek ip-adres van Ziggo heeft/krijgt ipv. een lokaal ip-adres zoals 192.168.178.x

[Je vertelt helaas niet wat er gebeurt als die laptop verbonden wordt met de router die je schetst?]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoe ga ik te werk dan ?
Als ik de laptop verbind met de router krijg ik ook beperkte toegang. Of bedoel je dit niet want staat in mijn eerste bericht ook. Dus zowel bedraad als draadloos (router) beperkte verbinding.

Open eens een commandprompt op je pc, en voer ipconfig /all uit. Kun je de resultaten kopiëren en hier plaatsen? Met rechtermuisknop kun je voor markeren kiezen in de opdrachtprompt, als je met linkermuisknop een gebied selecteert, en vervolgens met rechtermuisknop daarop klikt is de inhoud gekopieerd.

Als hieruit blijkt dat je ipv een lokaal ip adres, een ipadres gebruikt dat je van ziggo hebt gekregen. Dan voer je uit op de computer, terwijl de boel nog is aangesloten zoals het is: ipconfig /release

Daarna zet je de router ertussen, ziggo modem naar de wan aansluiting op je router, en je vaste pc op een lan aansluiting op de router.
De laptop moet je dan draadloos kunnen verbinden met de router.

Misschien zijn bepaalde instellingen van je router niet goed, reset deze als de apparaten nog geen verbinding hebben.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Krijg op de één of andere manier geen notificaties als er gereageerd is.
Ga één deze dagen weer naar deze mensen toe en laat je weten hoe het gegaan is en dank je vast voor je stappen :thumb:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\ismael>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::ca0:b343:1b43:6605%10
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 213.73.176.127
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.73.176.1

Tunnel-adapter voor isatap.{C2760B22-2260-4488-9C23-9481D4A0F881}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Tunnel-adapter voor 6TO4 Adapter:

IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2002:d549:b07f::d549:b07f
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 11:

IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:9d38:6abd:44:ac9:2ab6:4f80
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::44:ac9:2ab6:4f80%13
Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\Users\ismael>

Dit komt eruit, nog steeds geen verbinding op de laptop.

Probeer de volgende stappen:

1. Combineer [windowstoets & r] → typ: msconfig. Schakel McAfee Network Agent Service uit.
  2. Update het stuurprogramma van je netwerkadapter. Kijk hier voor meer informatie.
  3. Herstart je router en wacht 10 minuten
  4. Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
  5. Combineer [windowstoets & r] → typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
  6. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkstatus en taken weergeven.
    Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
  7. Schakel de virtual network adapters uit.
  8. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.

Dit is precies wat ik in mijn posting al dacht: het providerapparaat gedraagt zich als bridge, dus krijgen apparaten er achter een publiek ip adres, en daar krijg je in nl er maar 1 van.

Zorg ervoor dat de routermodem ook echt router wordt, incl dhcp server, nat routing etc, dus dat pc's en laptops die er aan hangen een 192.168.x.x ip-adres krijgen, geen publiek ip-adres.

Tijs.

Beste mensen,

Het is opgelost al denk ik dat het een omweggetje is maar het moest werken vanochtend dus heb ook nog even gezocht.
Als je een nieuw apparaat aan het netwerk hangt dient de modem gereset te worden en dan werkt het feilloos.

Heb nu ook de router ertussen gezet en werkt uitstekend nu.

Ik snap verder niks van de theorie erachter dus enig onderricht zou welkom zijn :thumb:

Tijs,
Is geen modem/router maar gewoon een Motorola modem. Heb er nu een externe router tussen gezet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan