Toshiba laptop zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabelle1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2015
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over mijn Toshiba laptop. Deze wil namelijk niet verder komen dan het opstartscherm. Ik krijg een zwart beeld, waar ie normaal zou doorstarten naar Windows. Ik krijg wel het Toshiba beginscherm en kan ook in de bios komen. Je hoort dat hij aangaat, maar geen piepjes of iets dergelijks. Het is een ouder model, voor mij al afgeschreven, maar ik zou heel graag de foto's willen hebben die ik er net na de laaste back-up nog op heb gezet. Ik heb geprobeerd om hem aan een extern scherm te koppelen, maar dit was geen succes.

Toshiba Satellite a300-129
Model no. PSAJ4E-017001DU

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit zelf op te lossen, of adviseren jullie mij om het door iemand te laten doen?
Ik kan zelf redelijk wat uitvogelen, maar van de technische termen heb ik geen kaas gegeten;)

Alvast bedankt.
Groetjes Isabelle

Dat heb ik net geprobeerd. Tijdens het opstarten en in het zwarte scherm, op een gegeven moment geeft hij piepen. Andere toetsen ook geprobeerd. Ctrl, alt, del combinatie start hij opnieuw op, misschien relevant?

Hoeveel piepjes geeft hij en in welke volgorde ( lang, kort en aantal, bijv. 1x kort, 2x lang of 2x lang, 3x kort )..?
Je kunt eventueel opstarten van een Win-installatie medium ( dvd of usb-stick ) en vervolgens een opstart-herstel proberen, wellicht dat dat het probleem oplost?

Hoi,
Heb je als eens geprobeerd om de voedingskabel uit te trekken, de batterij eruit te halen zodat de laptop helemaal geen voeding meer krijgt. Daarna batterij er terug in, terug inpluggen op het electriciteitsnet. Dit helpt soms bij een Toshiba om hem terug volledig op te kunnen starten. Lukt dit helemaal niet meer dan is er maar één oplossing, openvijzen, harde schijf eruit en aan een andere laptop koppelen om je gegevens terug te halen.

Als ik F8 vaak indruk, geeft hij 2 korte piepjes. En daarna bij elke keer dat ik F8 indruk 1 piep. Wat gast0660 aangaf, ook geprobeerd maar dat geeft geen verschil. Ik ga Win-installatie medium proberen of dat werkt. En anders haal ik/laat ik de harde schijf eruit halen.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan