toshiba optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordi81

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Hoi allemaal,

Ik heb een Toshiba Satellite Pro L-10 en ik heb het idee dat hij enorm lang moet opstarten enzo.
Hoe kan ik dat allemaal optimaliseren?
Ik zou graag de maximale aantal RAM geheugen erin willen stoppen maar ik kan zo snel niet vinden waar ik het meest voordelig en welke kaarten ik kan kopen.

Ook houdt mijn batterij het niet langer meer dan 20 min uit... Waar kan ik voor een goede prijs aan welke batterij komen?

En hebben jullie verder misschien nog tips om mijn machientje als een trein te laten lopen?

Alvast bedankt!

Mvrgr,

Jordi

Ga eens naar Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten. Ga dan naar deze website en zoek alle items op die je in de opstartlijst ziet staan. In de kolom status zie je of je het item nodig hebt of niet:
"Y" – aan laten staan
"N" – niet per sé nodig, kan ook handmatig gestart worden wanneer je de functie nodig hebt
"U" – eigen keus, zie omschrijving. Je bepaalt zelf of je het nodig vindt of niet.
"X" – zeker niet nodig; meestal virussen, spyware e.d.
"?" - Onbekend

Over het algemeen kun je 80% uitvinken. Dit bespaart je aardig wat opstarttijd en zal ook invloed hebben op de prestaties tijdens het werken met de pc. Laat wel je virusscanner aangevinkt staan! Sowieso geldt dat alles wat je uitvinkt niet verdwijnt; mochten er ergens problemen ontstaan, dan kun je ze zo weer aanvinken.

dat werkt

Hee dank je wel!

Ja dat werkt best goed!
Eerst wilde bepaalde programma's zoals messenger en de postbank het even niet meer doen en moest ik uitzoeken wat wat precies was maar het werk goed nu.

Heeft er iemand nog een goed adresje voor een nieuwe accu?
Ik heb vandaag 1 mb RAM besteld en volgens mijn systeem eigenscppen zou er al 1 mb inzitten terwijl ik er maar 1 kaartje van 5...nogwat kb in heb zitten. Maar ben benieuwd hoe het gaat werken :)

Alvast bedankt weer!

Grtz,

Jordi

replacedirect.com kun je accus bestellen
en volgensmij is het 1gb en er zal wel 2x 512mb inzitten = 1gb -512mb omdat er maar 2 slotenzijn +1gb= 1,5gb heb je dan

RAM zo sterk als de zwakste?

Ok duidelijk dank je wel :)

Ik hoorde van een collega alleen dat het RAM zo sterk is als de zwakste; Zodra je een kaartje van 512 Mb in het slot hebt zitten en eentje van 1Gb , dan functioneerd alles als 2x 512.... Kan dat kloppen?

Grtz,

Jordi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan