Toshiba s1900, ubuntu en een raar beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo,

Een geleende toshiba s1900 van mijn zoon draait op ubuntu. Wat doet zich voor: het beeldscherm bouwt slecht of langzaam op en wisselt niet naar het volgend scherm; oude schermen blijven staan. Soms met de re. muisknop zijn de schermen weg te poetsen, maar bouwt het nieuwe scherm niet op. Er is zo totaal niet mee te werken :mad:

In het plaatje valt te zien wat ik bedoel (hoop ik :p)

Omdat ik me met ubuntu als kat in een totaal verkeerd pakhuis voel......kan ik dit aanpassen? onder welke knop(pen)?

Ik lees het weer graag,
groet,

Bijlagen

• IMG_1634.jpg
    IMG_1634.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 34
Als het alleen aan het beeldscherm ligt, zou ik vragen of diegene van wie je het scherm geleend hebt dat ook had, anders ondersteund hij de videokaart niet ofzo. Indien DVI aanwezig is, zou ik die ook eens aansluiten.

Als het alleen aan het beeldscherm ligt, zou ik vragen of diegene van wie je het scherm geleend hebt dat ook had, anders ondersteund hij de videokaart niet ofzo. Indien DVI aanwezig is, zou ik die ook eens aansluiten.

Hallo Fab300
Een familielid reageerde vandaag op mijn relaas dat of de videoaart of mogelijk de cache kapot / onvoldoende was. Dan rijst ogenblikkelijk de volgende vraag: hoe kom ik daarbij in Ubuntu? (is overigens 9.1) waar kan ik iets over de videokaart (statusprog of zo) in ubuntu vinden.....´k zit nog steeds in een vreemd pakhuis..
groet,

Je zou om te beginnen eens de 'visuele effecten' uit kunnen zetten (als die aan staan dan). Dit doe je door onder 'voorkeuren' (in meen) 'uiterlijk' te kiezen.

Als dat niet helpt kan het handig zijn eens te kijken welke grafische kaart je hebt:
druk alt+F2 en tik:
gnome-terminal
en in die terminal:
lspci -nn
Je zie daar een "VGA compatible controller" met een naam en een nummer staan:
01:05.0 VGA compatible controller [0300]: ATI Technologies Inc RS690M [Radeon X1200 Series] [1002:791f]
Zo ziet die er bij mij uit dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan