Toshiba SA 30/404 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje. Mijn laptop satellite is nog geen drie jaar oud, maar lijkt al volledig de geest gegeven te hebben. Als ik hem opstart, hoor ik hem nog enkele seconden draaien, om dan weer af te slagen. Beeld krijg ik sowieso niet meer op het scherm. Af en toe knippert de led van de batterij ook rood, met electriciteit wordt hij soms weer normaal geel. Tja, ik weet het niet. Is het te verwachten dat ik gewoon de batterij moet vervangen en dat probleem dan opgelost is? hoe lang gaat een normale laptop batterij ongeveer mee? wat raden jullie me aan?

dank,

Valt ie ook uit op netstroom? Zo niet dan ben je denkelijk aan een nieuwe batterij toe

Valt ie ook uit op netstroom? Zo niet dan ben je denkelijk aan een nieuwe batterij toe

Tja, dan maakt eigenlijk niet veel verschil. Heb de indruk dat hij wel niet meer afslaat als ik hem op netstroom zet (ook het rode lampje wordt dan terug normaal geel), en de computer blijft dan ook wel werken, alleen gebeurt er toch niets. Ik bedoel hiermee dat je geen beeld te zien krijgt en dat de computer ook niet echt opstart (je hoort eigenlijk ook niet veel). enige verschil is dus dat hij met netstroom niet meteen afvalt na twee seconden (wat hij dus doet met bat alleen)

Als je geen biosmeldingen te zien krijgt lijkt het mij dat ie defect is

Als je geen biosmeldingen te zien krijgt lijkt het mij dat ie defect is

nee, ik krijg helemaal geen meldingen zelfs. maar bedoelt U dan dat de batterij defect is, of dat er wat anders stuk is? kan ik dan best een andere batterij laten bestellen en vervangen?

Nou kijk als je met netstroom nog geen resultaat hebt dan ligt het dus niet aan de batterij en vrees ik het ergste

Nou kijk als je met netstroom nog geen resultaat hebt dan ligt het dus niet aan de batterij en vrees ik het ergste

Ok duidelijk, wat zou dan wel het probleem kunnen zijn?
maar dumpen op het recyclagepark dus?

Kan echt van alles zijn maar dan zou ik de laptop moeten kunnen zien, ga anders eens naar een computerwinkel en laat m nakijken

Ook ik heb een sa30 met probleem

Beste Bartus,

Je schrijft dat de laptop nog geen drie jaar oud is.
Ook ik bezit een SA30 en had (heb de laptop namelijk al wel langer dan 3jr.) drie jaar "pick up and return garantie". Wat dus betekende dat, na een telefoontje met Tohsiba, de laptop werd opgehaald en 'gefixt' weer terug bezorgd werd.

Groet en succes,
Wiard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan