Toshiba Satellite A100-635 valt spontaan uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

granite230

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Ik gebruik nu 2,5 jaar een Toshiba Satellite A100-635 en sinds kort heb ik problemen met de power supply. Gister merkte ik voor het eerst dat ik mijn laptop niet meer op kon starten. Hij was niet aangesloten op het stopcontact en als ik op de power knop drukte ging het lichtje een halve seconde aan en direct weer uit. Na 10 keer proberen sloot ik hem aan op het stopcontact en hij startte weer als normaal.

Vandaag was ik thuis bezig met een spelletje toen opeens de laptop uitviel. Hij is gewoon aangesloten op het stopcontact. Wederom drukte ik een paar keer op de power knop maar wederom knipperde het lichtje slechts een halve seconde. Een paar keer in en uitpluggen en nog een paar keer op de knop drukken zorgde ervoor dat de laptop weer opstartte.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik dacht eerst dat m'n accu lui werd en dat ik alleen aan het stroom kon werken. Nu blijkt dat ik m'n stekker er gewoon weer uit kan trekken en de laptop blijft gewoon op accu kracht werken. Ik weet niet meer exact welke lichtjes op de laptop brandden. Ik zal het eens in de gaten houden. Ik dacht dat ik misschien een nieuwe accu moest kopen, maar net viel hij dus uit terwijl hij gewoon op het stopcontact was aangesloten.

Is er iemand die weet wat hier het probleem is?

Hoor je wel eens tikjes vlak voor de laptop uitvalt?

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de harde-schijf kapot is.

Hoor je wel eens tikjes vlak voor de laptop uitvalt?

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de harde-schijf kapot is.

Das een goeie, maar ik hoor geen getik. Ik had het net weer en nu heb ik naar de ledjes gekeken.

Zonder stroom, laptop uit: geen ledjes aan.
Zonder stroom, laptop aan: power en harde schijf ledjes aan.
Met stroom, laptop uit: stekker en accu ledje aan.
Met stroom, laptop aan: stekker en accu ledje aan.

Alle ledjes zijn blauw. Niet oranje. En ze knipperen maar een halve seconde. Daarna gaat de laptop weer uit. Na een paar keer klooien en friemelen aan het power-stekkertje ging hij weer aan. Ik denk dat de accu nog heel is en de powercable ook. Ik denk dat de connectie binnenin de laptop niet meer goed aansluit o.i.d.

Laatst bewerkt:
Als hij nog garantie heeft, zou ik hem terug brengen naar de leverancier.

Dat kan natuurlijk ook, maar ik heb mijn laptop dagelijks nodig voor school en die kan ik dus geen week missen. Als hij het zo nog uithoud tot de zomer dan koop ik na de zomer wel een nieuwe.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Het probleem is geen probleem meer. Het bleek dat een bepaald spelletje de oorzaak was van de storing. Ik heb er totaal geen verklaring voor, maar nu ik dit spelletje niet meer speel heb ik geen last meer van spontane uitvallers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan