toshiba satellite A300-1M9 traag met opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

faster29

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
Ik heb sinds een paar dagen een toshiba satellite A300-1M9 waarbij het opstarten soms bijna 3 minuten duurt! Ik heb er Vista premium op met de volgende specificaties.

Processor-kloksnelheid 2000MHz
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processor Intel Core2 Duo T5800
Front-side bus processor 800MHz
Chipset Intel® GM45 Express

Intern geheugen 4096MB
Intern geheugentype DDR2 RAM
Geheugenlayout 2 x 2048MB
Kloksnelheid geheugen 800MHz

Grafische adapter ATI Mobility Radeon™ HD 3470
Grafische adapter, soort geheugen GDDR2 (500 MHz) Video RAM
Grafische adapter, fabrikant ATI
Dedicated video memory 256MB

Totale opslagcapaciteit 250GB

Ik heb alle mogelijke dingen geprobeert,alle drivers geupdate,nieuwste windows updates geinstalleerd,met msconfig alleen het noodzakelijke laten opstarten,de ene keer duurt het 1 minuut de andere keer 2 minuut 50! eenmaal opgestart gaat alles super snel,het afluiten ook.Kan het een software fout van Vista zijn? iemand een oplossing? Het gedeelte net voor (welkom) daar blijft die hangen.

Hoi,

Denk dat je toch 'geduld' zal moeten hebben.
Mogelijk dat het na verloop van tijd ook weer over is.
Het kan met indexeren te maken hebben.
Standaard staat dat aan en het aanmaken van indexbestanden neemt nogal wat tijd.
Ga naar de help in Vista en type 'indexeren'

Laatst bewerkt:
Dit heeft inderdaad te maken met indexeren vermoed ik. Vista gaat zodra hij voor het eerst wordt opgestart belangrijke (veelgebruikte) dingen in een register zetten, zodat hij daar later niet meer zo naar hoeft te zoeken zodra jij het nodig hebt (via het zoekscherm). Dit heeft wat tijd nodig. Als het over een paar weken (ja, kan even duren ;) ) niet over is is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Nog bedankt voor jullie hulp:) dit is mijn eerste vista,heb geen ervaringen hiermee:) dan zit er weinig op dan te wachten:thumb::thumb:

Mijn laptopje met Vista was in het begin ook niet al te snel, is na een week of 2 grotendeels over gegaan. Maar echt snel zal Vista nooit worden wat opstarten betreft, daar is het te log voor..

Ben al nooit echt een Vista fan geweest wat ik hier en der hoorde:) dan maar wachten tot mijnes ook hopelijk minder log is:)

Tegenwoordig zijn de driver problemen met Vista allemaal wel voorbij, de grootste ergernissen m.b.t. vista zijn de specificaties van de computer. Je moet gewoon minimaal een 2.0 ghz dual core processor hebben, een redelijke grafische kaart (geen on-board chipset als het even kan) en minimaal 2GB werkgeheugen en dan lukt het wel.
Okay, en dat user account control (UAC) uitschakelen, samen met de veiligheidswaarschuwingen. Als je weet wat je doet en een goede virusscanner (mcafee, nod32, avg, gdata, norton enz.) hebt maakt dit heel weinig uit.

Ik heb allerlei trial rotzooi eraf gegooid en nod32 als virus scanner:D UAC ook even uitgezet net ,bedankt voor de tip:thumb: nou heb ik zoveel dingen verwijdert dat mijn Touch easy keys wel werken maar ik kon via die knoppen ook de verlichting van die knoppen uitzetten maar dit gaat niet meer:o heb ik mischien de drivers hiervan gewist? want ik kan geen info of drivers hiervan op de Toshiba site vinden:confused:

Multimedia Bar with 6 feather-touch Easy Keys (on/off function of white LED illuminated Touch Pad, Satellite logo and Easy Keys plus Rewind, Play, Stop, Forward, CD/DVD launcher)

Bedoel je die knoppen die bovenaan het toetsenbord zitten? Ik heb die ook op mijn A200, en daar worden ze (gedeeltelijk, sommige gaan volgens mij automatisch via windows) via een programmaatje waarvan de .exe HSON heet aangestuurd.
Deze zit in de volgende map:
C:\Program Files\TOSHIBA\TBS(\HSON.exe). Wellicht dat jij die ook (nog) hebt. Als hij het is kan je een snelkoppeling hiervan in je map "opstarten" zetten en zal hij voortaan weer mee starten.
Anders zou ik even op het officiele support forum informeren, daar zijn meestal wel mensen die weten welk programmaatje je moet hebben (kan je daar ook downloaden). Officiële site is www.toshiba.nl ;)

Bedoel je die knoppen die bovenaan het toetsenbord zitten? Ik heb die ook op mijn A200, en daar worden ze (gedeeltelijk, sommige gaan volgens mij automatisch via windows) via een programmaatje waarvan de .exe HSON heet aangestuurd.
Deze zit in de volgende map:
C:\Program Files\TOSHIBA\TBS(\HSON.exe). Wellicht dat jij die ook (nog) hebt. Als hij het is kan je een snelkoppeling hiervan in je map "opstarten" zetten en zal hij voortaan weer mee starten.
Anders zou ik even op het officiele support forum informeren, daar zijn meestal wel mensen die weten welk programmaatje je moet hebben (kan je daar ook downloaden). Officiële site is www.toshiba.nl ;)

ja ik bedoelde die knoppen ;)Bedankt voor de tip hij doet het weer:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan