Toshiba Satellite C50D-A-11G touchpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
65
Hallo beste mensen,

Ik heb onlangs een Toshiba Satellite C50D-A-11G gekocht met Windows 8. Alleen nu zit ik echter te tobben om de touchpad voor links handige in te stellen (primaire en secondaire knoppen omwisselen) maar dat lukt mijn niet.

Uiteraard heb ik het ge-google'd maar op internet word elke keer uitgelegd om via Configuratie scherm en dan bij "muis" de instellingen te wijzigen. Op het moment dat ik de knoppen zo gezegd omwissel accepteerd de laptop de instelling wel alleen werkt dit niet op de touchpad maar op een USB-muis die dan aangesloten word wel, daarbij worden de knoppen wel omgedraaid.

Ik heb nog gekeken of er "Tosiba software" voor de touchpad ergens geïnstalleerd is maar daar kan ik ook niks van terug vinden

Toshiba geprobeerd te bellen, maar daar is soms niet door heen te komen en als ik ze per mail benader word er mede gedeeld dat er per email geen technische ondersteuning word gegeven en dan ik telefonisch contact moet zoeken:confused:

Sorry voor dit hele verhaal voor een probleem op deze schaal, maar ik wist niet waar ik anders terecht kon voor deze issue.

Bedankt voor jullie hulp, hoop er zo alsnog uit te komen,

Vriendelijke groeten,

Raymond
 
Niet dat ik een oplossing heb, maar begrijp ik goed dat als je de knoppen omwisselt (zonder USB muis eraan) er niets verandert voor de knoppen van de touchpad, maar zodra (later, dus ruim ná de aanpassing) een USB muis wordt aangesloten, dan zijn bij die USB muis de knoppen omgedraaid?

Tijs.
 
Hallo Thijs,

Ten eerste bij voorbaat dank voor je eventuele oplossing en/of meedenken.

Ja dat klopt wat je zegt, op het moment dat ik de knoppen zo gezegd omdraai dan pakt de laptop die instelling niet op de touchpad. Wel op een usb-muis. Hij geeft in het config.scherm wel aan dat de knoppen zijn omgedraaid, de instelling behoud hij ook, maar op de touchpad is dit niet het geval. Op het moment dat ik dan een usb-muis aansluit zijn de knoppen wel omgedraaid.

Bedankt.

Mvg raymond
 
Niet dat ik een oplossing heb[...]

Dat blijft helaas staan: Als ik op mijn laptop de muis instellingen wijzig (zonder muis er aan) dan wijzigt de werking van de knoppen van de touchpad zoals verwacht.
Enige wat ik me nog afvraag is of je op dat moment van wijzigen/instellen eens in tabblad Hardware moet gaan kijken.

Mogelijk staat daar niet het juiste apparaat geactiveerd of een 'vreemd' apparaat. Mijn touchpad staat er als "Muis voor standaard PS/2 poort".

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan