Toshiba Satellite C660 herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Toshiba Satellite C660! (Recovery Disk nodig)

Mijn Laptop is sterk vervuild en traag, graag wil ik deze terugzetten naar fabrieksinstellingen, dus met de recovery.

Ik heb al mijn bestanden al veilig naar een externe schijf gekopieerd dus de latop mag helemaal leeg.
Al heel wat afgezocht maar krijg het niet voor elkaar. Op internet geeft men aan dat de "0" toets ingehouden moet worden bij het opstarten, maar het baat allemaal helemaal niets.

De Laptop was voorgeprogrammeerd toen ik hem kocht, en op de D partitie staat een map HDD Recovery

Kan iemand me helpen?

gr Erik

Laatst bewerkt:
1. Restart the computer.

2. Repeatedly tap the F8 key until you see the Advanced Boot Option Screen.

3. Select Repair Your Computerand hit Enter.

4. Select your country >> OK.

5. On the System Recovery Options Screen select Restore Application.

6. Follow the on-screen instructions.

8. When prompted, select on "Full Factory Recovery"

9. Select Next >> Yes.

10. After a couple of minutes the recovery will be completed.

Zoals de jean al opmerkte:

Tijdens het booten van je laptop herhaaldelijk op de F8 toets drukken. Dan zal er een menu tevoorschijn komen waarbij je voor herstel zal kunnen kiezen ;)

Bedankt, maar dit heb ik ook al geprobeerd het enige waar ik dan bij uit kom is het scherm of je in veilige modus wil opstarten.

Maar nergens iets over repair

Als je op F8 drukt nadat de BIOS klaar is en dus Windows gaat starten, dan kom je inderdaad in Veilige Modus.
De bedoeling is om de juiste toets in te drukken tijdens de BIOS start.

Laatst bewerkt:
dat doe ik, ik zet de laptop volledig uit, druk op de aan knop en begin meteen met drukken op F8.......

raar, ik krijg hier regelmatig toshiba binnen ter reparatie, en F8 werkt altijd ....

Gebruik je misschien een USB toetsenbord? Het komt namelijk wel eens voor dat de BIOS niet reageert op een USB device. In dat geval zou je eens moeten proberen om een PS/2 toetsenbord te gebruiken. Of werkt alleen F8 niet of kun je helemaal niks gebruiken om in de BIOS te komen?

Euhm het is een Laptop dus gewoon een vast toetsenbord maar nu je aangaf dat de F8 toets wellicht niet reageert wilde ik die testen. Ik weet waarbij ik een F8 bij moet gebruiken. Maar gecombineerd met de Fn-toets is het voor in en uit schakelen van Wifi, dat reageert NIET, merk nu ook dat dat geen van de F-toetsen reageren icm de Fn-toets. Brighness ook niet. Hoe kunnen die uit staan?

gr

Euhm het is een Laptop dus gewoon een vast toetsenbord maar nu je aangaf dat de F8 toets wellicht niet reageert wilde ik die testen. Ik weet niet waarbij ik een F8 bij moet gebruiken. Maar gecombineerd met de Fn-toets is het voor in en uit schakelen van Wifi, dat reageert NIET, merk nu ook dat dat geen van de F-toetsen reageren icm de Fn-toets. Brighness ook niet. Hoe kunnen die uit staan?

gr

OK, ik zat even in de verkeerde modus. Maar dan toch: kun je een USB toetsenbord aansluiten en daarmee proberen? :D
Ik ken jouw toetsenbord niet, maar probeer eens ScrollLock of NumLuck misschien de oorzaak zijn.

PS; Heb zojuist een image van deze laptop bekeken, en ik zie dat deze een numeriek deel heeft, dus geen dubbelfunctie van toetsen. Ik denk dus dat inderdaad een extern toetsenbord de grootste kans heeft.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Heb zojuist contact gehad met Toshiba, die zeiden dat ik in de map van toshiba een programma staat om een recovery cd of usb te maken. Echter werkt dat programma niet meer. vervolgens waren er voor mijn situatie nog maar 2 opties over.

1. alles C660 laptops hebben dezelfde recovery, ik kan dus vragen of iemand met een C660 de recovery voor mij op cd zet.
2. Recovery cd bestellen via toshiba maar dat kost geld.

Dus bij deze, Is er iemand met een Toshiba C660 en zou die persoon voor mij een recovery cd kunnen branden, of als ISO aanbieden om te downloaden?

Thx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan