Toshiba Satellite L300d moederbord defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PDA22

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb een Toshiba Satellite L300d Notebook die meteen bij het opstarten blijft hangen op een zwart scherm zonder dat de P.O.S.T of BIOS meldingen in beeld zijn gekomen. Alleen het power lampje aan het accu lampje branden, verder geen activiteit waar te nemen. Ventilators gaan wel aan. Harde Schijf en Intern Geheugen zijn getest dus daar ligt het niet aan. Heb ook een monitor gekoppeld aan de laptop om te controleren of het beeldscherm van de laptop misschien defect was, maar die monitor krijgt ook geen signaal. Ik vrees een moederbord defect maar kan dit niet met zekerheid vaststellen. Was daarom aan het denken om een MiniPCi Power on Self Test Card te gaan halen om de P.O.S.T. errorcodes uit te lezen. Aangezien ik deze waarschijnlijk uit de V.S. of China moet laten komen wou ik hier vragen of iemand enige suggesties heeft. Alvast heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
En hoe heb je de harde schijf en geheugen dan getest?

Accu eraf en voeding eruit, paar keer powerswitch indukken om de elko's te legen, powerswitch ingedrukt houden en dan de adapter zonder accu aansluiten, wat gebeurt er dan?

Heb het precies zo gedaan maar helaas geen resultaat. HDD heb ik in een externe behuizing gezet en die is gewoon nog te benaderen.

Geheugen heb ik één voor één in de twee banks verwisseld maar niks dus..

De ventilators gaan ook nog aan, hij checkt de DVD drive want die gaat even draaien... en dan zwart scherm.. geen activiteit meer daarna

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je zonder geheugen geen biosbeeps krijgt kun je er vaak van uit gaan dat er iets op het mobo idd niet meer werkt.

Dat "alles" aangaat wil alleen zeggen dat de voeding werkt.

Bedankt voor de reacties, ik heb vanmiddag nog een BIOS update geprobeerd met een externe floppydrive, maar helaas ook geen resultaat. CMOS Battery met een multimeter doorgemeten, gewoon 3,5 Volt, dus niks mis mee. Misschien moet ik het maar opgeven, tenzij iemand nog iets weet?

als je nog een pc of laptop hebt staan die compatible is met je CPU kun je testen of die niet kapot is door die daar even in te zetten. Werkt die pc dan gewoon dan is je CPU goed en waarschijnlijk je moederbord kapot

EDIT: ik zie net op een ander forum dat je geen moederbord hebt met dezelfde socket dus dit is voor jou geen optie helaas

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan