Toshiba Satellite L555 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hummertjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Beste lezers,

Mijn laptop, een Toshiba Satellite L555-11M start niet meer op. Ik kom Windows niet meer in en bij opstarten krijg ik een grijs scherm: Boot Menu (1: Harddisk, 2: P4-HL-DT-ST DVDRAM GT20N, 3: Floppy, 4: Realtek Boot Agent)

Als ik op alle 4 klik kom ik direct weer terug in dit Boot Menu en staat er onder: Harddisk is failed. Zo ook bij de andere drie.

Onderaan staat <Enter BIOS setup>

In de bios staat aangegeven:
HDD1/SSD1 Not Installed

Wanneer ik een windows installatie cd opstart kan ik geen systeem herstel doen want er is geen vorige installatie gevonden. En wanneer ik een nieuwe installatie wil installeren krijg ik de melding dat er geen station(s) gevonden zijn

Help?!?! Is dit op te lossen? Ik ben natuurlijk niet zo slim geweest een back-up te maken van mijn bestanden

Alvast ontzettend bedankt voor het lezen, jullie tijd en hulp

Laatst bewerkt:
Je schrijft niet of de bestanden (niet Windows of programma's) die erop staan belangrijk zijn.

Dat ziet er toch echt uit als een hardware probleem.
Draait de schijf nog wel?
Het makkelijkst te controleren door de schijf in een USB behuizing te installeren of via een USB adapter aan te sluiten.

@gast0225 - Billiant zo'n conclusie op afstand.
Mijn kristallen bol is helaas op dit moment kapot, anders had ik misschien hetzelfde gezegd.

Laatst bewerkt:
Ik schaar mij achter gast0225.
Als de hdd niet eens meer herkend wordt in de bios is het ding kapot.
Is de laptop soms gevallen??

Het is idd een hardware probleem, dus "kapot" is een juiste conclusie.
Maar is het het PCB of de schijf zelf en dat soort problemen zijn ook (meestal) te repareren.
Het zou zelfs ook een probleem met de aansluiting(en) kunnen zijn en dan is er helemaal niets "kapot".

Laatst bewerkt:
@gast0225 - Billiant zo'n conclusie op afstand.
Mijn kristallen bol is helaas op dit moment kapot, anders had ik misschien hetzelfde gezegd.

Cynisme is niet nodig.
Gelet op hetgeen TS schrijft is de kans 99,9% dat de hdd is overleden.

Mijn reactie was absoluut niet cynisch.
Ik verbaas mij alleen over de stelligheid waarmee conclusies worden getrokken.
Ook zijn er aannames over zaken, die de TS niet heeft vermeld.

Ik blijf erbij dat de schijf in een USB behuizing plaatsen of via een USB adapter aansluiten een groot aantal mogelijkheden uitsluit.
Maar ik zal me verder niet in de discussie meer mengen en ik laat het over aan de deskundigen.

De TS is daar niet mee geholpen en hij (of zij) reageert ook helemaal niet meer op de antwoorden hier.

Bedankt voor ieders reactie. Met name dank aan jou A&A, voor je tijd en moeite

Omdat ik geen deskundige ben heb ik vanmiddag maar een bedrijf ingeschakeld omdat er niet zo 1, 2, 3 een oplossing was. Zij komen de laptop morgen ophalen en proberen te repareren.

Wanneer ik weet wat er mis mee is dan laat ik het hier ook weten.

Groeten Joyce

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan