toshiba satellite pro a120 - consider replacing battery

Status
Niet open voor verdere reacties.

technobram

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
hallo allemaal ik heb een weekje geleden op mijn toshiba satellite pro a120 windows 7 geinstalleerd maar nu zegt hij de hele tijd 'consider replacing battery'
en als ik de stroom kabel eruit haal gaat hij heel snel leeg hij ging van 100% naar 93%
en zo gaat het door weet iemand hoe ik dit oplos??

mvg bram

Lijkt mij dat je tot nu toe geen batterij-beheer op je laptop had. Nu wel, en dus wordt je gewaarschuwd dat de batterij richting het einde van zijn leven gaat. Dat sluit ook aan bij je verhaal dat hij snel leeg raakt.

Tijs.

mijn laptop is 7 jaar oud dus kan het zijn dat de batterij gewoon dood is??

Je vraag is tevens je antwoord: 7 jaar is meer dan lang genoeg om een batterij te laten verslijten.
De melding dat je je batterij zou moeten vervangen lijkt mij dus meer dan terecht, tenzij je 'm alleen aan netspanning zou gebruiken.

Tijs.

Ook dan zou ik de batterij gewoon vervangen.
Om je een indicatie te geven: De laptopbatterijfabrieken geven niet voor niets maar 1 jaar garantie, dus die levensduur is (min of meer) gegarandeerd.
4 jaar lijkt me dus meer dan genoeg, zie ook dat de batterij nu snel leegloopt.

Overigens had je beter eens kunnen kijken met Windows 7 upgrade advisor of je laptop wel geschikt is voor Windows 7. Stel (bijv.) dat je (veel) te weinig intern geheugen hebt, dan moet er veel geswapt worden naar harde schijf, en dus zou in dat geval de batterij (opgeladen en al) snel leeg kunnen zijn.

Tijs.

ik heb windows 7 upgrade advisor gebruikt en mijn pc is geschikt
maar ik ben terug gegaan naar xp
en ik heb nogsteeds hetzelfde probleem

Dan is het duidelijk: Batterij vervangen (zie vorige posting).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan