Toshiba sattelite bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcellin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
160
Hallo,
een nichtje van mij heeft een laptop van het type Toshiba Satellite C850-1DJ.
OS: windows 8

Probleempje: vroeger kon ze inloggen met een pincode.

Het zusje zou dit enkele malen geprobeerd hebben met gevolg dat ze nu enkel nog kan inloggen met een wachtwoord.
Dit wachtwoord is natuurlijk nergens te vinden.
Nu heb ik gratis software gevonden (Ophcrack LiveCD) waarmee ik het wachtwoord mss kan omzeilen en ze zo een nieuw wachtwoord kan gebruiken.
Natuurlijk moet de laptop dan wel vanop de cd/dvd booten.
Dit lukt helaas niet.
Gelijk welke toetsencombinatie ik gebruik, ik kom maar niet in het boot-menu, laat staan de bios.

Heb al gegoogeld, daar spreken ze om de F2 toets in te houden bij de opstart, maar dit blijkt ook niet te lukken.

Ik ben dus al de hele avond aan het opstarten en afsluiten zonder niet 1 maal in de bios terecht te komen.

Ongelooflijk!!:eek::eek::eek:

Heeft iemand een suggestie of ook al eens dit probleem gehad?

Alvast bedankt voor een reactie.:thumb:

Marcel

Hallo,

nu heb ik eerst windows 8 opgestart, dan 'heropstarten', dan F12 + FN verschillende keren ingedrukt.
Nu krijg ik een boot menu en ik kies dvd.
Er verschijnt : checking media: na een tijdje komt er op: failed en die start gewoon windows 8 terug op.
Die dvd heb ik in een andere pc geprobeerd en dit werkt.

Wat doe ik verkeerd??

Goedemorgen, bij deze weet ik al iets meer:

Je kunt in de bios geraken door eerst F12+FN herhaaldelijk in te drukken bij opstart.

Daarna krijg je een menu.

In die menu staat ook <ENTER SETUP>

Zo geraak je in de BIOS.

Daar heb ik dus ook DVD op plaats 1 gezet bij het booten.

Maar natuurlijk is dit nog geen oplossing voor mij.

In de menu staat ook <HDD Recovery>.
Dit heb ik nog niet geprobeerd daar waarschijnlijk alle bestanden zullen verloren gaan.

Heeft nog iemand een idee hoe ik het wachtwoord kan omzeilen?

Alvast bedankt

Marcel

Ok, we zijn al zo ver en toch nergens :eek:

Waarom maken ze het toch zo ingewikkeld?
Die machine accepteert geen enkele dvd noch bootable usb.

Ik ga straks de HDD verwijderen en via een LogiLink aan mijn pc leggen.
Zo kan ik mss haar documenten kopiëren.

Dan probeer ik de menu <HDD Recovery>

Ik hou jullie op de hoogte.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook OPHcrack, heb je wel de versie die ook geschikt is voor windows 8?
 
Berichten samen gevoegd. Als je wat wilt toevoegen gebruik dan de knop "aanpassen" alsjeblieft.
 
Als ik zo zie op de website, staat alleen nog windows 7 supported. Probeer anders eens als Compabiliteit uit te voeren die usb.


Doet die OPHcrack het wel op een andere computer? Anders weet je dat hij het doet, of juist niet.
 
Laatst bewerkt:
ja, op een windows 7 machine doet ie het wel.
Op verschillende websites lees ik dat bij verlies van wachtwoord bij windows 8, die opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Jammer dus (denk ik)
 
En eerst een microsoft account er op maken, inloggen als gebruiker, of was dat niet ingesteld. Maar je zegt dat ze altijd in kon loggen met cijfers, maar na 3 x word hij normaal gesproken bij Windows 8 niet geblokkeerd, dus dat is gek eraan, heb je ook geen wachtwoord herstel cd?
 
Een wachtwoord herstel cd heeft ze nooit gemaakt.:confused:

Ik heb wel een microsoft account, maar daar kan ik mij niet mee inloggen.

Vroeger kon ze inderdaad met een afbeelding of een pincode inloggen, maar sedert haar zusje er wat mee geprobeerd heeft kunnen we alleen nog met wachtwoord.

De pincode heeft ze wel (moest ik dit kunnen terugvinden).

Grtz
 
Dat is gek, want ik heb bij windows 8 nog nooit een pincode hoeven in te geven, dan heeft ze gewoon een cijferige code als wachtwoord ingesteld. Wat voor opties krijgt ze weer als ze nu een wachtwoord ingeeft?
 
Ja, ik begrijp het ook niet, ik gebruik nu ook windows 8 maar heb dit ook nog niet gezien.

Nu kan ze enkel een wachtwoord invoeren (dat ze waarschijnlijk vroeger zelf ingesteld heeft maar ondertussen vergeten is:D)

Ik heb ondertussen de schijf gedemonteerd en ben nu de bestanden aan het kopiëren voor er toch iets moest verkeerd lopen.....

Ook heb ik een youtube filmpje gezien waarin het paswoord te omzeilen is in dos (opdracht prompt).
Dat zou mss wel lukken maar om met win8 bij opdracht prompt te komen moet je natuurlijk eerst een wachtwoord hebben:(

Grtz
 
Hallo,
Ondertussen de harde schijf eruit gehaald en aan mijn pc gelinkt.
Alle bestanden overgezet.
De schijf terug in de laptop.
Dan kan je via de menu de laptop terug naar fabrieksinstellingen terugzetten.
Tijdens die procedure is de windows gecrashed !!

Ondertussen is de laptop terug naar de winkel om te repareren.
Waarschijnlijk slechte hdd.

Hopelijk wordt dit onder garantie vervangen. (1j3m)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan