Mijn probleem is dat mijn toshiba sattelite L550-117 laptop soms zomaar uitvalt. Als ik mijn computer in de 'hoge prestaties' stand heb staan (feller scherm+betere prestaties) en dit combineer met een (lichte) game of een bewerking op internet die de computer veel energie kost (bijvoorbeeld een youtube-filmpje...) dan zegt hij van het ene op het andere moment zomaar poef - en dan is het scherm in 1x op zwart en de computer uitgeschakeld (kan hem daarna wel weer aanzetten). Dit gebeurt als de computer al een tijdje aan staat en tussen 10-30 minuten na het starten van de game/filmpje.
Wanneer ik hem in energiebesparing zet dan gebeurt dit echter nooit, dit is een stand waarin het computerscherm minder fel is en de prestaties lager zijn. Maar het probleem is er nog steeds en dit is maar een tijdelijke oplossing.
Nu dacht ik dat het misschien een soort bescherming van de computer is om bij te hoge temperatuur de hardware veilig te stellen, maar ik heb met everest de temperatuur gecheckt en hij geeft 31 graden voor energiebesparing aan (activiteit:forummen) en 33 graden voor hoge prestaties (ook bij alleen forummen).
Zou dit misschien kunnen komen door stof of is het misschien zelfs softwarematig (dit lijkt mij niet). Wat ik vrees is een beschadiging in de videokaart of iets dergelijks, maar dan is het nog vreemd dat hij het in de energiebesparing stand wel gewoon doet. Of is het een defect in de voeding?
Ik hoop of iemand een diagnose kan stellen en met een oplossing kan komen.
Groet, dgsegs (ja, willekeurige letters...)
Wanneer ik hem in energiebesparing zet dan gebeurt dit echter nooit, dit is een stand waarin het computerscherm minder fel is en de prestaties lager zijn. Maar het probleem is er nog steeds en dit is maar een tijdelijke oplossing.
Nu dacht ik dat het misschien een soort bescherming van de computer is om bij te hoge temperatuur de hardware veilig te stellen, maar ik heb met everest de temperatuur gecheckt en hij geeft 31 graden voor energiebesparing aan (activiteit:forummen) en 33 graden voor hoge prestaties (ook bij alleen forummen).
Zou dit misschien kunnen komen door stof of is het misschien zelfs softwarematig (dit lijkt mij niet). Wat ik vrees is een beschadiging in de videokaart of iets dergelijks, maar dan is het nog vreemd dat hij het in de energiebesparing stand wel gewoon doet. Of is het een defect in de voeding?
Ik hoop of iemand een diagnose kan stellen en met een oplossing kan komen.
Groet, dgsegs (ja, willekeurige letters...)