Toshiba schakelt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb een Toshiba Tecra S2 Pentium Mobile centrino 730-1.6GHz.
Deze gaat na ongeveer een half uur tot 3 kwartier om de 10 seconden een kort piepje geven om vervolgens na een paar minuten automatisch uit te schakelen.
Omdat ik dit erg irritant vind heb ik energiebeheer uitgeschakeld (werk nooit buitenshuis of op de accu) maar hij blijft deze kuren vertonen :confused:

Wat kan het probleem zijn? Misschien warmte? Heb Sisoft Sandra gedraaid en die gaf alleen maar aan dat de monitor op 75 Hz moest zetten ipv 60.........

Ik heb me maar geregistreerd op de site van Toshiba als thuisgebruiker. Kon in de handleiding van de laptop niks terugvinden (wel "schakel uw dealer in" en dat soort tips waar je zelf eigenlijk niks mee kan) maar kan na registratie wel hun afdeling support bellen voor technische ondersteuning.

Wordt vervolgd!

Vervolg: de afgelopen avond geen enkel probleem gehad. Heb de laptop eerst 48 uur lang op het lichtnet aangesloten gehad zonder te gebruiken (heb ergens op dit forum gelezen dat dit je accu of je knoopcelletje een "boost" zou geven). Vervolgens de proef op de som genomen en ruim 3 uur achter elkaar gedraaid zonder piepjes! Ik vraag me wel af of het aan de energie heeft gelegen: mijn dochter van 12 (de eigenlijke gebruiker en eigenaar van het ding) houdt tijdens het gebruik haar rechterhand op de muis en de linker.......voor de uitstroomopening van de koelventilator omdat dat zo lekker warm is......
Het geprobeerd uit te leggen dat dat niet de bedoeling is en kreeg als reaktie: ik krijg ook overal de schuld van, vet stom!

TIP: zorg dat je laptop zijn warmte goed kwijt kan en hou de uitstroomopening vrij!

Ik blijf voorlopig nog wel even geregistreerd bij Toshiba, je weet tenslotte maar nooit ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan