toshiba tecra m1 recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonnedv

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Hallo,

Ik heb hier een toshiba tecra m1 model no pt930e-04ef8-en die ik in orde wil maken voor een kind.

Er zit een licentiesticker van XP pro op maar ik heb er geen recovery cd bij.

Is de recovery software incl. xp pro ook ergens te downloaden? Bij Toshiba is het niet meer leverbaar omdat de laptop te oud is maar ik zou hem toch graag draaiende hebben zodat het kind er wegwijs mee kan worden.

Alvast bedankt voor de medewerking

Groetjes
Yvonne

wat je kunt doen is windows xp downloaden en opnieuw installeren
het is wel illegaal

helaas heeft de Tecra M1 geen recovery partitie anders had je die aan kunnen spreken

Ik heb diverse xp cd's geprobeerd maar dan pakt hij de code niet. De code werkt alleen maar met een recovery cd volgens MS en Toshiba

tjah torrents hebben meestal windows codes inbegrepen die moet je dan gebruiken

de code van die laptop is OEM als je niet de juiste cd erbij hebt kun je die code niet gebruiken

Het kán werken (100% zekerheid is er echter niet). Je zult dan wél een nieuwe XP installatie CD moeten branden.
Je kunt in het bestand SETUPP.INI in de i386 map van (de te branden) CD een aanpassing doen, zodat je Product ID (=xxxxx-yyy-zzzzzzz-zzzzz) overeenstemt met de Product Key (=xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx).

Ik wil wel voor je kijken of ik kan achterhalen welke waarde bij het "ID=" gedeelte van SETUPP.INI moet worden ingevuld als je mij het xxxxx-yyy gedeelte geeft van de Product ID op die sticker.

Alvast, ter voorkoming van ellende: De type + taal van jouw gedownloade XP moeten overeenkomen met wat er als XP op die tecra staat of gestaan heeft, dus dat zou moeten zijn (als ik van Nederlands mag uitgaan hier en inderdaad XP Professional op die sticker staat vermeld):
XP Professional - Nederlands

Aan die basisvoorwaarde moet namelijk in ieder geval voldaan zijn voor enige kans op succes.

Ik hoor wel wat die 2 blokken van het Product ID zijn op die sticker (zie boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Door onenigheid met de eigenaar ben ik hier niet mee verder gegaan.

Allemaal hartelijk dank voor de medewering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan