Toshiba terugzetten op fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saltroi

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2013
Ik zou graag mijn Toshiba Satellite L350-231 terug willen zetten op fabrieksinstellingen omdat hij na 4 jaar gebruik sterk vervuild is en erg traag begint te worden. Ik heb geprobeerd via het herstelmenu middels F8 te drukken bij het opstarten, maar ik kreeg te zien dat er geen herstelgegevens zijn. Zie afbeelding. Toshiba.jpg
Ik heb de laptop zo'n 4 jaar geleden gekocht met Windows Vista waar toen een mogelijkheid opzat om deze te upgraden naar Windows 7, dat heb ik toen gedaan.

Wat kan ik doen om mijn laptop toch weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw alles erop te zetten en de upgrade uit te voeren?

Alvast bedankt voor jullie geniale tips

Op de laptop staat Toshiba-Recovery-'nogwattes'.. Start dit op en volg de stappen. De laptop wil dan namelijk herstelschijven branden. Je hebt hiervoor enkel +- 5 cd's nodig, en een cd markeerstift om de cijfers 1 t/m 5 op de cd's te zetten.. Als deze gebrand zijn kun je de laptop herstarten en CD1 booten tijdens het opstarten. Dit is een totaal herstel na fabrieksinstellingen, dus let op, als je nog bestanden wil bewaren dien je deze voor het starten van de herstelschijf-procedure middels een usb stick (of ander dergelijk opslagmedium) van je laptop af te halen.

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt. Eventueel mogen mensen mij uiteraard aanvullen met zaken waar je nog meer op moet letten, maar dit is de basis.

Zoals tinussss al aangeeft maak een backup van je bestanden die je nog wilt bewaren.

Als je een update hebt gedaan is de kans er dat je recovery partitie weg is.
Je kunt een factory default uitvoeren bij een Toshiba laptop:

1) Hold down the power button for 10 (ten) seconds to switch off your machine.

2) Press and hold the 0 (zero) key and at the same time, tap the power button once to switch on your notebook.

3) When the machine Starts beeping; release the 0 key.

4) When prompted by the warning screen; select Yes to continue with the system recovery.

5) Select Recovery of Factory Default Software; click Next.

6) Select Recover to out-of-box state click Next again.

7) Click Next to Start recovery.

Het kan dan zijn dat deze recovery zorgt dat je weer Windows Vista hebt. je kunt dan een upgrade doen.
Je kunt ook een Windows 7 installatie downloaden en dan bootable maken en zo opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan