tot aan de laatste gevulde regel selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Ik ben op zoek naar de vba-code om in excel vanaf regel 4 alle gevulde regels te selecteren. Omdat dit fluctureert kan ik nooit met zekerheid zeggen hoeveel regels er aanwezig zijn, daarom is mijn vraag of iemand ook weet hoe je vanaf regel vier tot aan de laatste regel kunt selecteren.

alvast bedankt.

Hallo,

Ik ben op zoek naar de vba-code om in excel vanaf regel 4 alle gevulde regels te selecteren. Omdat dit fluctureert kan ik nooit met zekerheid zeggen hoeveel regels er aanwezig zijn, daarom is mijn vraag of iemand ook weet hoe je vanaf regel vier tot aan de laatste regel kunt selecteren.

alvast bedankt.
Kijk eens of je hier wat aan heb.

sorry, helaas is dat geen antwoord op mijn vraag

In eerste instantie bedankt voor jullie reactie, maar helaas stond mijn antwoord hier niet bij. Mijn vraag is: ik wil alle regels selecteren vanaf regel 4 tot aan de laaste gevulde regel. De antwoorden die werden gegeven selecteert hij bijv. alleen de laatste regel, ook dat van select dat je dat beter niet kunt gebruiken is mij niet helemaal duidelijk.

ik hoop wederom op een antwoord.

alvast bedankt.

ook dat van select dat je dat beter niet kunt gebruiken is mij niet helemaal duidelijk.

Punt is dat jij op zoek bent naar iets wat je beter niet zou doen... zoektocht stopzetten zou ik dan aanraden.

Wat wil je eigenlijk doen eens je al die regels hebt geselecteerd?

mijn bedoeling is

mijn bedoeling is om dit te kopieeren en vervolgens ergens anders te plakken.

Zoals reeds gedacht, selecteren is dan niet nodig.

Dus geen .Select of .Activate erin.

graag de code

Bedankt voor de link naar jouw site, ziet er indrukwekkend uit, echter ben ik geen ervaren gebruiker. Het is mij niet bekend welke code ik van de site moet gebruiken voor het gewenste resultaat. Is het mogelijk dat ik de exacte code via dit medium kan krijgen om de tekst vanaf regel 4 tot aan de laatste regel te selecteren, daarna redt ik mij wel weer (ga ik van uit).

Alvast bedankt.

Bijvoorbeeld:

Code:
Sub kopieren()

Range("A4", Range("E" & Rows.Count).End(xlUp)).Copy Range("F4")

End Sub

De kopieerslag is hier: vanaf cel A4 tot en met de laatste cel in kolom E, en dit alles wordt gekopieerd naar cel F4.

Wigi

bijna helemaal goed

Bedankt voor jouw hulp in feite doet hij nu precies wat de bedoeling is, echter is er toch een fout in geslopen nl.:

voor die tijd gebruikte ik de code:
Rows("4:1000").Select
Selection.Copy

Het gevaar van deze code is dat het voor kan komen dat ik meer dan 1000 regels moet selecteren, aan de andere kant werkte dat prima, jouw code ondervangt dat probleem maar doet zich het volgende probleem voor: een aantal regels bestrijken meer dan een pagina (hoogte 409,50) dit komt omdat er cellen in voorkomen met (heel) veel tekst. Mijn vraag is hoe los ik dat op?

De volgende vraag is: het betreft hier een back up van het bestand, deze moet dus naar een ander bestand in een ander map worden gekopieerd, hoe ga ik hier mee om?

Alvast hartelijk bedankt.

Mijn vraag is hoe los ik dat op?

MS Word gebruiken, Excel is geen tekstverwerker :p

De volgende vraag is: het betreft hier een back up van het bestand, deze moet dus naar een ander bestand in een ander map worden gekopieerd, hoe ga ik hier mee om?

Kwalificeer de bereiken dan meer volledig.

Als je zegt:

Code:
Range("F4")

zeg je niet op welk tabblad die F4 moet liggen. Standaard wordt dan het actieve blad genomen. Idem dito voor de naam van het bestand, dan nemen we het actieve bestand.

Gebruik dus iets als:

Workbooks("NaamVanHetBestand.xls/xlsx/xlsm").Sheets("NaamVanHetTabblad").Range("F4")

Dat bestand moet dan wel geopend zijn. Kan overigens ook met VBA code geopend worden en opnieuw gesloten na de kopieeractie.

Wigi

opgelost

bedankt voor jouw uitleg, dat van dat pad werkt, super.

Dat andere, waarop jij zegt dan moet je word gebruiken, is helaas voor mij geen optie. Ik heb het probleem opgelost door de back up naar de map "test" te kopieeren en aldaar alles te selecteren en één hoge regel op 12,75 gezet, vervolgens stonden alle regels op 12,75, daarna heb ik alle regels gedelete en opgeslagen, voorts heb ik wederom een back up gemaakt en bleven alle regels op 12,75.

Wie weet is dit een tip voor andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen, je hoeft dit dus slechts eenmalig te doen.

Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan