• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal aantal resterende vakantiedagen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchmarshalls

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hallo,

Ik heb een excel sjablone in welke ik ook graag het resterend aantal vakantie dagen zou willen zien van iedere medewerker.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen.

Een medewerker krijgt per jaar 24 vakantie dagen. Bouwt dus 2 dagen per maand op.
Elke keer wanneer die verlof, vakantie heeft opgenomen moeten deze afgetrokken worden en per medewerker weergegeven worden.
Het maken van deze formule is voor mij een veel te grote uitdaging en dus vandaar mijn hulp vraag.

Ik ben echt geen rekenwonder of excel kenner. Eerder een gebruiker die graag iets gemakkelijk zou willen voor een klein teampje.

Wil iemand mij hiermee helpen. (zie document). Ik heb een vakje rood gemaakt waar de aantallen zichtbaar zouden moeten komen.

B.v.d, vriendelijke groet

Vincent

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In het rode vakje?
Code:
=24-S20
Of is dit te gemakkelijk gedacht?

Beste HSV, hartelijk dank.

Ik had echt gedacht dat het wat moeilijker zou zijn. Ik voel me even beschaamd.
Maar toch hartelijk dank hoor voor deze oplossing.

Vincent

Laatst bewerkt:
Vincent,

De formule voor Hemelvaart is
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(DAG(MINUUT(jaar/38)/2+56)&"/5/"&jaar;7)+5
en niet de vaste datum die je nu hanteert.

Pasen mis ik ook:
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(DAG(MINUUT(jaar/38)/2+56)&"/5/"&jaar;7)-33

Laatst bewerkt:
Beste Rob,
Dank je wel. Ik heb geprobeerd jou formule te hanteren maar dat is niet gelukt. Zie ingesloten image voor de foutmelding.

Screenshot_3.png

Het laatste ) moet weg en jaar heet bij jou Calender_Year

Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(DAG(MINUUT(Calendar_Year/38)/2+56)&"/5/"&Calendar_Year;7)+5

Dank u wel VenA,
Ik heb ook direct geprobeerd om Pasen toe te voegen maar ook dat ios niet gelukt ondanks de aanpassing van jaar en de laatste )
Waar ligt dit aan?

Screenshot_4.png

Beste VenA,

Ik heb nu de code die je gegeven hebt er in staan maar ik zou die ook graag willen begrijpen.
Kun je me uitleggen wat je gedaan hebt?
Ik zie dat pinksteren op 5 juni staat maar dit jaar is pinksteren op 9 juni. Hoe wijzig ik die code.

Is dit de correcte code voor Pinksteren?

Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(DAG(MINUUT(Calendar_Year/38)/2+56)&"/5/"&Calendar_Year;7)+15

Laatst bewerkt:
In jouw eerdere bestand staat Pinksteren met bovenstaande formule op de juiste datum, dus ik snap niet dat je vier dagen eerder uitkomt. Welk jaartal gebruik je nu?

Laatst bewerkt:
Zie toegevoegde screenshot.

Ik ben uitgegaan van 9 jun 2019 en heb eigenlijk de code aan het eind zo aangepast dat ik ook lop die datum uit ben gekomen.
Is dit goed?

Screenshot_5.png

Dit is 'm inderdaad:
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(DAG(MINUUT(Calendar_Year/38)/2+56)&"/5/"&Calendar_Year;7)+15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan