• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaal dat voor bepaalde datum is aangeschaft bij juiste maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

casparv

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2020
Gedemorgen Allen,

Ik heb na een aantal uur pielen nog steeds een beetje moeite met een plaatsen van een calculatie. Ik wil namelijk een berekening maken waar er met een kalender gekeken word of de Stock voor een bepaalde datum aangeschaft is, en als deze aangeschaft is voor deze datum dan wil in het totaal hiervan in de kloppende uitbetaal maand zetten (zie bijlage).

Ik wil met mijn test bestand dus het volgende komen te weten:

Het totaal van RDSA dat aangeschaft is voor 30/03/2020 moet in in de kalender in de maand Juni komen te staan als aangegeven in D12
Het totaal van RDSA dat aangeschaft is voor 30/05/2020 moet in in de kalender in de maand September komen te staan als aangegeven in D13

Nu is de sport dat ik de kalender dus responsive wil krijgen dat wanneer ik de before date en of de payment date aanpassen (wel weer met hetzelfde aantal data) dat het totaal dat weer in de juiste cel komt te staan bijvoorbeeld dat de stock nu aangeschaft moest worden voor 1 januari en dat hij dan uitbetaald word op 25 maart. Mocht je verder ook tips weten hoe je dit kan uitbreiden naar bijvoorbeeld 3 before dates en 3 payment dates hoor ik het ook graag!

Ik hoop dat jullie hier raad mee weten!

Bijlagen

Bedoel je dit?

Zet je de betaaldatum altijd op de 5e van de maand? Daar ben ik in het bestand van uit gegaan

GR
JV

Bijlagen

Ha JV,

Dank voor je hulp, de dag verschilt maar dat kan ik prima zelf aanpassen. Wel vroeg ik me af hoe je op de volgende aantallen bent gekomen bij 14 dit zou 4 (C12) moeten zijn en 15 wat 7 (C13) zou moeten zijn.

Ik hoor het graag!

Dat komt omdat ik twee neppe waarden heb bijgevoegd bij die 2 maanden. (C14 en C15) om te testen

Even terugkomend op die 5e van de maand. Als die niet telkens hetzelfde is werkt de formule niet meer

Dit is hoe het moet zijn. Ik was in het vorige bestand vergeten het stocktype mee te nemen. Ook is het geeen probleem meer als de betaaldag afwijkend is.

M.v.g.
JV

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan