Totaal doorberekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dndexceller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor om een eintotaal te bekomen. Ik heb namelijk een soort fictieve Lotto trekking lopen met een hoopje percentages en berekening. In het oranje gedeelte loopt een random number generator die in een tweede kolom telkens word opgeteld of afgetrokken.

Nu zou ik in cellen M30,M38,M46,M54 ook telkens een som willen van de getallen die in J30,J38,J46,J54 telkens verschijnen.

Ik denk dat het ongeveer hetzelfde gaat als wat er het oranje gedeelte loopt maar ik krijg het niet opgelost.

Graag een beetje hulp.Bekijk bijlage LOTTO.xls

Ik begrijp niet goed wat je precies in de J cellen wilt zien.

Dus elke keer ik op de Run knop duw word er een random getal gegenereert wat me in cel J30 een getal geeft. Dit getal varieert telkens, ik wil de som van alle getallen die in cel J30 worden geplaatst.

Een beetje zoals er in het oranje gedeelte gebeurt. In kolom A loopt de random generator en in kolom B telt die dat aantal er telkens bij of trekt hij dat er af.

Ik hoop dat je het zo begrijpt?

In de cellen J moet niets gebeuren daar komt de wekelijkse winst terecht. ik wil enkel een cel waarin de som van de verschillende weken word bijgehouden in cel M

Sorry, dat lukt mij niet. Te weinig kennis in deze ben ik bang.
Ik hoop dat iemand anders je kan helpen.:)

Bedoel je zoiets?
Code:
    Range("M30").Value = Range("M30").Value + Range("J30").Value
    Range("L30").Value = Range("L30").Value + 1

Ja maar het werkt niet helemaal zoals ik zou willen.
In cel J30 komt een variabel getal. Dit getal moet onthouden worden in M30 en bij het laatste getal bijgetelt moeten worden.

Dus na 1 klik bijv J30: 40 M30:40
Dus na 2 kliks J30: 50 M30:90
Dus na 3 kliks J30: 25 M30:115

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan