• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal downtime berekenen per categorie

Status
Niet open voor verdere reacties.

getyours

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,

In de file die ik heb toegevoegd wordt er automatisch een top 3 gemaakt van verstoringen die onderverdeeld zijn in categorieën in een productie proces.
Wat mij nog niet gelukt is, het automatisch toevoegen van de totale tijd aan verstoringen per categorie.

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen?

mvg

Bijlagen

Puur antwoord op de vraag, zoiets voor V29?
Code:
=SOM.ALS(E$3:E$1000;$N29;F$3:F$1000)

Hallo,

Bedankt beide voorbeelden voorzien mij van de oplossing, zit alleen te denken
dat ik nu twee voorwaarden heb voor de top 3. Namelijk meest voorkomende verstoring en langste verstoring tijd.
Eigenlijk zou het ideaal zijn als de categorie die aan beide voorwaarden voldoet bovenkomt gevolgt door de rest.

Heb je daar ook een voorbeeld van?

Vul eens handmatig in je voorbeeld in wat de gewenste uitkomst moet zijn, inclusief WAAROM.

Hallo,

In de bijlage staan nu tweemaal een top 3. Een op basis van tijd een op basis van aantallen verstoringen.
Als ik puur mij data zou analyseren op basis van tijd dan zou de tweede tabel voldoen. In dit voorbeeld
komt "geen personeel" maar een keer voor dit kan een incident zijn dus hoeft hij eigenlijk niet in de top 3 te staan.
Technisch falen komt 3 keer voor totaal 210 min en de slechte filtratie komt 2 keer voor totaal 250 min.
Daarom zou als ik de data zou combineren Slechte filtratie op de eerste plek zetten, gevolgd door technisch falen.

Bijlagen

Je wilt dus eigenlijk een top 3 o.b.v. downtime? Correct?

Welke versie van Excel gebruik je?

Je wilt dus eigenlijk een top 3 o.b.v. downtime? Correct?

Nee top 3 op tijd (downtime) heb ik zelfde geldt voor de hoeveelheid (aantallen) verstoringen.
Was op zoek naar iets die naar beide tabellen kijkt, maar dat wordt te complex.

Dus ik ben voorlopig tevreden met de oplossing waarvoor dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan