Totaal fysiek geheugen lager dan RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfgervdp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hallo
De laatste tijd werkt mijn computer nogal traag. Ik heb het ramgeheugen eens gecheckt, en zag in windows taakbeheer dat het totaal fysiek geheugen 3069 mb bedraagt. Als ik dan kijk in het configuratiescherm-->systeem, dan zie ik dat het totaal RAM geheugen 4Gb bedraagt. Is dit normaal? Is er een verschil tussen het fysiek geheugen en het RAM geheugen?
Ook is mijn beschikbaar fysiek geheugen lager dan mijn totaal fysiek geheugen. Ik heb een 32 bits besturingssysteem. Ik vermoed na kijken op andere topics dat dit de oorzaak zal zijn. Kan iemand mij helpen? :confused:

Welkom op Helpmij.:)

Een 32bits besturingssysteem ondersteund 3,25GB aan geheugen.

WELKOM OP HELPMIJ...

Crash heeft je al verteld over de ondersteuning van je geheugen in de 32 b versie.Qua berekening zou het ook nog kunnen zijn dat er geheugen aan je onboard toegewezen is?

Nu het probleem dus dat je hebt:je pc wordt trager.
Je doet wel het nodige "onderhoud"aan je pc?
Bijv: defragmentatie,ccleaner,malwarescans etc.....?

Hallo
De laatste tijd werkt mijn computer nogal traag. Ik heb het ramgeheugen eens gecheckt, en zag in windows taakbeheer dat het totaal fysiek geheugen 3069 mb bedraagt. Als ik dan kijk in het configuratiescherm-->systeem, dan zie ik dat het totaal RAM geheugen 4Gb bedraagt. Is dit normaal? Is er een verschil tussen het fysiek geheugen en het RAM geheugen?
Ook is mijn beschikbaar fysiek geheugen lager dan mijn totaal fysiek geheugen. Ik heb een 32 bits besturingssysteem. Ik vermoed na kijken op andere topics dat dit de oorzaak zal zijn. Kan iemand mij helpen? :confused:
Welk 'groot' onderhoud voer je regelmatig op de pc uit? (welke controles, programma's?) Graag állemaal noemen.

:shocked: Bedankt voor de snele reactie, niet gedacht zo snel antwoord te krijgen.
Echt groot onderhoud houd ik niet echt op de computer. Maximum 1X per maand een defragmentatie, voor de rest niet veel. Het ongewoonste was dat ik de computer aanschakelde en onmiddelijk werkte de computer traag (duurt half uur voor je verkenner hebt geopend). Terwijl ervoor de computer zeer snel werkte. Op veilige modus werkt de computer weer op een vlot tempo. Kan het niet zijn dat een van de geheugenmodules het heeft begeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan