Totaal geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

zamg0d1

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,
Vandaag wilde ik eens de nieuwste driver van Nvidia installeren omdat ik nog een oude had, maar nu zit ik met een probleem, mijn eigenlijke scherm op mijn laptop geeft zwart beeld en mijn externe Acer VGA scherm geeft een of andere blauwe gloed, maar ook geen beeld. Wel problematisch, ik kan niet in de veilige modus opstarten en normaal windows ook niet:shocked:, de bios kan wel maar zodra ik bv. Windows laad, dan valt er na het logo van windows 7 ´Windows Starten´ het beeld weg:confused::(, of te wel, ik heb nu helemaal geen computer meer, ik zit nu op de laptop van mijn ouders maar ik heb mijn eigen computer redelijk vaak voor school nodig, dus het is wel dringend dat dit snel word verholpen.

Even mijn probleem samengevat in het kort, ik heb geen beeld op mijn eigen scherm en een blauwe gloed op mijn externe scherm. Kan geen veilige modus starten en alleen in de BIOS.

Het gaat om de Acer Aspire 7520g met de Nvidia 8600m GS GPU. Ik vind dit echt *****, en formatteren is geen optie omdat ik gewoon te veel belangrijke files op mijn computer heb staan, dingen zoals bron-bestanden van mijn website, PSD van de website, persoonlijke bestanden, downloads, en nog veel meer, zo'n 150GB aan files die ik dus zou moeten back-uppen, maar dat gaat dus niet.

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik dit graag:rolleyes: En voor de duidelijkheid, ik zit nu op de laptop van mijn ouders en die gebruiken is geen optie omdat ik veel moet typen en dit toetsenbord typt helemaal niet fijn, en natuurlijk willen mijn ouders ook wel eens computeren.

//Zammy

Aangezien je niet meer in Windows komt, kun je misschien Windows proberen te herstellen (met de DVD) ? :)

Aangezien je niet meer in Windows komt, kun je misschien Windows proberen te herstellen (met de DVD) ? :)
Ik heb zelf een clean Windows 7 van een vriend van me, maar ik kreeg die CD nooit geopend vanuit mijn Bios om een of andere reden. En het originele OS was Vista, maar heb daar nooit CD's voor gekregen, alles zou op een partitie staan die verborgen is vanuit Windows, maar zelf in de Bios kan ik hem ook niet vinden :(

Dit stond in de acer gebruikers handleiding.

Disk naar disk herstel inschakelen
Om disk naar disk herstel (herstellen van harde schijf) in te schakelen, activeert
u de BIOS utility, en selecteer vervolgens Main in de categorieën aan de
bovenkant van het scherm. Zoek D2D Recovery aan de onderkant van het
scherm en gebruik de toetsen <F5> en <F6> om deze waarde op Enabled te
schakelen.

En dit:

Herstellen en terughalen
Met de herstelfunctie kunt u het systeem herstellen vanaf een standaard
fabrieksimage, vanaf een eigen image, of van eerder gemaakte backups op CD
of DVD. U kunt ook toepassingen en stuurprogramma’s van het Acer-systeem
opnieuw installeren.
1 Druk op <Alt> + <F10> of kies Acer eRecovery Management op de
werkbalk van Empowering Technology om de Acer eRecovery
Management te starten.
2 Schakel naar de pagina voor herstel en terughalen via de knop Restore.
3 Selecteer het herstelpunt waarvan moet worden hersteld. U kunt ook het
systeem herstellen vanaf een standaard fabrieksimage, herstellen vanaf
een eerder gemaakte CD/DVD of toepassingen en stuurprogramma’s
opnieuw installeren.
4 Volg de instructies op het scherm om het proces te voltooien.

Dit stond ook ergens:
MS Windows Vista SP1
Please ensure that VISTA SP1 is installed on your system prior to installing these drivers!
Driver incompatibilities on a system without VISTA SP1 might affect usability.

Dus bezint eer gij begint.

Laatst bewerkt:
Nou schijnt dus dat de nieuwste driver van nVidia die ik had geinstalleerd een fout had die de fan-speed aanpast:( Dus dan is er dus kans dat mijn GPU is doorgebrand?

Zo, heb systeemherstel geprobeerd vanuit het F8 menu, en nu werkt het weer :D

Wat ik persoonlijk zou doen is;

Proberen herstellen met CD'tjes lukt dit niet hardeschijf uit halen

Backup maken

Windows opnieuw installeren, daarna niet meer doet is je laptop gecrasht ga naar je fabrikant en eis een nieuwe :evil:

Wat ik persoonlijk zou doen is;

Proberen herstellen met CD'tjes lukt dit niet hardeschijf uit halen

Backup maken

Windows opnieuw installeren, daarna niet meer doet is je laptop gecrasht ga naar je fabrikant en eis een nieuwe :evil:
Het is al opgelost XD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan