totaal geen spanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

etientje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
vraagje,
oude pc staat ongeveer een jaar stil, nu wilde ik proberen hem weer aan te zetten, alle kabels aangesloten en toen......

totaal niks, beeldscherm deed het wel.

De laatste keer heeft hij het gewoon gedaan.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Het aan/uit knopje achterop de pc is aan.

wie kan mij helpen

Laatst bewerkt:
Hoor je ook de harde schijf, voeding of andere ventilatoren niet? En welkom op Helpmij.nl:thumb:!

Ik hoor en zie helemaal niets, geen ventilatoren, harde schijf etc.:confused:

Ik denk dat je voeding dan kapot is. Je zou een andere voeding kunnen proberen (als dat nog zin heeft).

Hallo

Mits je zelf vermeld , dat de betrokken p.c. al een hele tijd stil staat, gaan mijn eerste vermoedens uit naar....

Een leeg b.i.o.s. batterijtje.....

Veel p.c.'s. weigeren gewoonweg op te starten , indien het betrokken batt. leeg is....

Meestal C.R. 2025 of ... C.R. 2032 = een 3V knoopcel....

Dergelijke knoopcellen , kun je gewoon uitmeten d.m.v. een digitale multimeter....

Peter

Hallo

Een leeg b.i.o.s. batterijtje.....

Dit zal wel niet het probleem zijn, want dan is er wel hd, fan, en led activiteit. Bovendien gaat het over een wat oudere pc. Deze zou uitgevoerd kunnen zijn met een AT voeding in plaats van een ATX voeding, oudere pc starten ook zonder batery wel op echter in de bios defaults.

Dus ik denk dat inderdaad de voeding de geest heeft gegeven. Voordat je een andere gaat aanschaffen moet je wel even kijken of het een ATX of een AT voeding betreft.

Als je deze stekker op je moederbord hebt is het een AT voeding.

270-03.2fig3.jpg

En als je volgende stekker op je moederbord vind heb je een ATX voeding.

voedingsconnector.jpg

Groeten Erik Rothuis.

ps waarom staat IMG code hier nu weer uit!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan