• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal gewerkte uren zichtbaar in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi13

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2012
Ik heb een tabel in excel waarbij ik van mij en mijn collega's de gewerkte uren registreer.
Nu heb ik aan het eind van iedere maand een optelling gedaan van de totaal gewerkte uren dmv celeigenschappen in te stellen op (u):mm.
Dit gaat allemaal goed.

Als ik op de naam bovenaan de kolom klik komt er een userform.
Textbox8 zou ik graag automatisch ingevuld zien met de totaal gewerkte uren.

Ik krijg het niet voor elkaar om dit als urenweergave zichtbaar te krijgen.

Hopelijk kan iemand helpen.

Zie bijlage voor een deel van mijn bestand.
Bekijk bijlage Map1.xlsm

Maak er dit van:
Code:
TextBox8.Value = Format(ActiveCell.Offset(28, 0), "hh:mm")

Bedankt voor de tip. het is echter de bedoeling dat de uren boven de 24 uur opgeteld worden.
Met deze formule begint het na 24 uur weer bij 0.

En wat staat er dan in bijvoorbeeld D8?
Heeft Rudi dan 7 uren en 59 minuten gewerkt?

In een ander deel van het bestand word het rooster gemaakt. Voor 40 medewerkers.
Al deze medewerkers werken verschillende uren. Rudi werkt 40 uur per week dus dienen de uren iedere dag bijgewerkt te worden.

Dat snap ik maar dat is geen antwoord op m'n vraag. Betekend die 7:59 dat Rudi op die dag 7 uren en 59 minuten heeft gewerkt?

ja dat klopt. sorry had je vraag verkeerd begrepen.
iedere dag worden de tijden ingevuld. De 7:59 was uiteraard een voorbeeld.

Volgens mij gaat het helemaal niet goed (u):mm zal niet verder tellen dan 23:59 uur. Met :mm kom je misschien verder.

Edit er zaten al wat berichtjes tussen:D

Laatst bewerkt:
Dan kun je niet het eindtotaal optellen en de cel eigenschappen op uren:minuten zetten want dan gaat dat nooit kloppen.
Je zal dus moeten zorgen dat het totaal in D33 klopt en dat kun je dan in het userform tonen.

Zet de cel eigenschappen van D33 op Getal en gebruik dan de berekening:
Code:
=SOM(D6:D32)*24

Laatst bewerkt:
het eerste gedeelte is me gelukt in het excel bestand zelf.
Echter krijg ik het niet voor elkaar in het userform. (als je dubbelklikt op Rudi komt het tevoorschijn)

Plaats dan nog eens je bestand zoals deze nu is.

Even de handel een beetje opsplitsen naar uren en minuten.

Code:
Private Sub Userform_activate()
TextBox1.Value = ActiveCell.Value
i = ActiveCell.Offset(28, 0)
TextBox8.Value = Format(Int(i * 24), "00") & ":" & Format(((i * 24) - Int(i * 24)) * 60, "00")
End Sub

Bedankt nu doet hij inderdaad wat ik had gewenst.
1 klein vraaagje nog. De code geeft wel 60 minuten weer ipv hier het volgende uur van te maken.
BV Rudi werkt 48:00, dan geeft textbox het volgende weer: 47:60 ipv 48:00

is dit nog aan te passen?

Ga eens even rekenen met uren en tijden in een excelbestand. Het zijn allemaal getallen een dag heeft 24 uur een uur heeft 60 minuten etc. Als je dat begrijpt kan je ook ongetwijfeld de code aanpassen. Ik denk dat jouw manier van invoeren niet al te best is. Maar over het rekenen met tijden en hoe je het moet invoeren is nog nooit wat geschreven.

De code van VenA werkt hier prima. Hoe of ik het ook invoer, ik krijg niet het resultaat van 47 uur en 60 minuten. Ik ben dus wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Ik zag het de eeste keer. Nu lukt het me ook niet meer. Ik ben enorm geholpen met deze oplossing.
Wat betreft de manier van invoeren, tja ook een moeilijke weg leid naar een eindpunt. Ik knutsel maar wat in elkaar in excel. En soms is de manier wat omslachtig.
verder is het best makkelijk hoor, want de uren worden vanzelf ingevuld dmv een ander userform.
iedereen bedankt voor het meedenken.

Het gaat er maar om dat het nu werkt voor je :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan