HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
Beste,
Zoals elk jaar / kwartaal / maand moeten er weer lijsten naar de diverse klantgroepen verzonden worden met de omzet.
Ik heb er nu al een paar handmatig gedaan, en zeker om dat dit elk maand / Kwartaal / jaar terug kom zou ik dit willen via VBA laten doen.
In blad 1 staat de export zoals ik het uit ons systeem haal, en in blad 2 hoe ik de opmaak zou willen hebben met onderaan een opsomming van de klanten met bedrag.
Is dit een project om dit via VBA voor elkaar te krijgen, zodat ik deze handelingen niet elke keer zelf hoef uit te voeren.
Ik was al begonnen maar liep wel gelijk vast;
Om de kolommen weg te halen die niet gebruikt worden heb ik :
Om de lege regels weg te halen waar geen artikelnummer staat heb ik:
Maar dan moeten de klanten gescheiden worden en dat de opmaak en totaal per klant gemaakt moet worden.
Maar omdat het aantal klanten en artikelen niet altijd het zelfde zijn moet er iets variabel gemaakt worden.
Met onderstaande sorteer ik het op klant.
Maar dan de rest.....
Heeft iemand een idee hoe verder, of moet ik anders denken om deze lijst in deze format naar mijn klanten kan sturen.
Want de klant heeft aangegeven het in deze format aangeleverd te willen krijgen.
Alvast dank voor de hulp
HWV
Beste,
Zoals elk jaar / kwartaal / maand moeten er weer lijsten naar de diverse klantgroepen verzonden worden met de omzet.
Ik heb er nu al een paar handmatig gedaan, en zeker om dat dit elk maand / Kwartaal / jaar terug kom zou ik dit willen via VBA laten doen.
In blad 1 staat de export zoals ik het uit ons systeem haal, en in blad 2 hoe ik de opmaak zou willen hebben met onderaan een opsomming van de klanten met bedrag.
Is dit een project om dit via VBA voor elkaar te krijgen, zodat ik deze handelingen niet elke keer zelf hoef uit te voeren.
Ik was al begonnen maar liep wel gelijk vast;
Om de kolommen weg te halen die niet gebruikt worden heb ik :
Code:
Range("A:A,B:B,E:F,I:R,T:T,U:U,V:V,W:W,X:X,Y:AF,AI:AR").Delete
Om de lege regels weg te halen waar geen artikelnummer staat heb ik:
Code:
Range("A2:A10000").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Maar dan moeten de klanten gescheiden worden en dat de opmaak en totaal per klant gemaakt moet worden.
Maar omdat het aantal klanten en artikelen niet altijd het zelfde zijn moet er iets variabel gemaakt worden.
Met onderstaande sorteer ik het op klant.
Maar dan de rest.....
Code:
Range("A2:G" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(0).Row).Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Blad2").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Blad2").Sort.SortFields.Add Key:=Range("C2:C10000") _
, SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad2").Sort
.SetRange Range("A2:AR200")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Heeft iemand een idee hoe verder, of moet ik anders denken om deze lijst in deze format naar mijn klanten kan sturen.
Want de klant heeft aangegeven het in deze format aangeleverd te willen krijgen.
Alvast dank voor de hulp
HWV