totaal op niet-afhankelijk veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Ik ga proberen mijn probleem uit te leggen.
Ik heb een rapport met velden. Via een vba code bereken ik een maandprijs (via vba omdat ik eerste een periode selectie bereken). Nu geef ik het resultaat van mijn vba me.Maandprijs weer in mijn rapport door een niet-afhankelijk veld de naam Maandprijs te geven. Dit gaat prima.

Nu zou ik graag het totaal van deze prijs onderaan het rapport krijgen. Normaal zou ik dan =som([veldinhoud]) schrijven maar dat gaat nu niet. Iemand een idee of dit kan?

alvast bedankt.

Waarom maak je de berekening niet in het tekstvak in de rapportvoettekst?

Beste Michel
wat klinkt het antwoord weer simpel. Helaas is de uitvoer voor mij niet zo simpel.
In mijn vba staat:
Code:
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)

...

Dim GebruikDagen As Variant
'DateDiff("d", Now, TheDate)

Dim MaandPrijs As Integer
Me.GebruikDagen = DateDiff("d", StartDatum, StopDatum) + 1

Me.MaandPrijs = Me.GebruikDagen * Me.DagPrijs

De start en stop datum worden eerst berekend/toegewezen.
In mijn rapport heb ik nu velden met als naam GebruikDagen en Maandprijs maar zonder besturingselement.

Als ik een berekening in de voettekst doe dan gebruik ik hiervoor de tekst zoals ze bij de besturingselementen staan maar dat vakje is leeg. Moet ik de variabelen public maken zodat ik ze in de voettekst berekening kan opnemen?
Code:
Private Sub Groepsvoettekst0_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.TxtMaandsom = Me.GebruikDagen * Me.DagPrijs
End Sub
levert niet het gewenste resultaat.

nog even geprobeerd het besturingsveld txtmaandsom te wijzigen in =Som([MaandPrijs]*[GebruikDagen]) maar dan vraagt hij om de parameter voor maandprijs en gebruikdagen.

dank voor het lezen.

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je DateDiff voor zoiets simpels als twee datums van elkaar aftrekken?
Code:
Me.GebruikDagen = [StopDatum]-[StartDatum]+1
Maar wat veel handiger is: beide berekeningen kun je gewoon in de onderliggende query doen, dus waarom doe je dat niet? Je hebt dan de velden beschikbaar in het rapport, en die kun je dan prima sommeren.

Michel bedankt. Ik heb je tips ter harte genomen en nog is naar mijn berekening voor gebruikdagen gekeken. Die heb ik nu in een functie gezet. vervolgens gebruikt in de query en inderdaad kan ik hem nu gewoon in de voettekst sommeren.
Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan