• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaal som

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinkonings

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2017
hallo allemaal ik had een vraag ik heb de vraag of het mogelijk is om het totaal bedrag (wat nu on de laatste regel staat) om die onderaan het a4 blad te krijgen ook al staan er 4 regels ingevuld bij (offerte of factuur ) zie bestandBekijk bijlage offerte test1.xlsm

Heb je jouw vraag wel even bekeken? Het roept bij mij alleen maar vragen op. 'Ik had een vraag' Deze heb je dan netjes beatantwoord en op opgelost gezet? Je hebt nu een nieuwe vraag? Wat is onderaan het A4 blad?

Laatst bewerkt:
ik ga het proberen duidelijk te type als je bij straat werk in het groene iets invult komt het bij offerte en factuur te voorschijn met daar onder het bedrag maar als je maar een paar regels hebt staat het totaal bedrag incl btw er recht onder en zie dat graag onderaan het papier staan ipv onder de laatste regel die is ingevoerd

Wat wil je ermee dan? Ik mag aannemen dat je op deze manier geen facturen gaat opstellen. Toch?

product omschruiving?
Het Factuur?
factuur datum?

Verder begrijp ik nog steeds niets van de vraag.

Ik denk te begrijpen vanwat TS wil:

Hij wil graag dat het factuurbedrag altijd rechtsonder op de pagina komt te staan, ongeacht het aantal opgevoerde argumenten
(denk aan: ontgraven gedeelte, aanvoer zand, aantal opsluitbandjes , m2 tegelwerk, loon ..)

Het staat nu onder de laatst opgevoerde argument .. , TS wil dit graag rechtsonder hebben staan!

Ik denk dat VenA om een voorbeeldbestand vroeg ..

Dat gebeurt toch?

Waar blijven de antwoorden?
'Ik had een vraag' Deze heb je dan netjes beatantwoord en op opgelost gezet? Je hebt nu een nieuwe vraag? Wat is onderaan het A4 blad?

Gelukkig begrijpt @whittey er wel wat van dus de oplossing zal zo wel komen.

Het komt wel onderaan te staan dat klopt maar ik wil het graag onder aan op het a4 blad hebben dus als er maar 5 regels staat dat de totaal som onderaan het a4 blad komt te staan en niet onder de in gevulde regels (half in de bladzijde)

1 en ander is moeilijk van op afstand in te schatten. Het hangt oa af van je gekozen printer.
Het eenvoudigst lijkt me gewoon zoveel rijen zichtbaar te maken zodat je gewenste onderkant van je A4 er nog op past.
Het is dus eerder trial and error van jouw kant, dan dat er van deze kant een goeie oplossing kan voorgesteld worden.
Het is namelijk moeilijk/onmogelijk vast te stellen via VBA hoeveel paginas een printout bevat.

bij mij zijn beide werkbladen (offerte en factuur) nu netjes op 1 A4 nadat je de macro "afdruk" eens laat lopen.
Hopelijk bij jou, met een andere printer, ook !

Bijlagen

klopt is bij mij ook in orde alleen als je artikels weglaat bij het invoeren blijft de omschrijving nu staat en de aantallen gaan weg maar ik zou graag als de aantallen weg gaan ook de omschrijving weg gaat

beide werkbladen kijken naar je "berekening straatwerk", dus dat heb je zelf in de hand. Of begrijp ik iets niet ?

Als er reacties zijn waarbij vraagtekens staan dan is het wel zo fatsoenlijk om erop te reageren. Blijkbaar zijn die jou allemaal ontgaan?

Als je al iets wil met excel en offertes/facturen of wat dan ook begin dan eerst met een gestructureerde opzet ipv een kladblok. Bestudeer het maar eens.

@cow18, Leuke oplossing. Werkt zelfs nog na de aanpassingen die ik in de lay-out gedaan heb.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan