• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaal uren per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Hallo,

Ik heb een excel tabel met in kolom a de datum.

De kolommen b t/m k bevatten uren

Kolom L bevat het totaal aantal uren per datum

Nu zou ik graag in kolom het totaal aantal uren per maand willen laten berekenen op de laatste dag van de maand.

dus als de klom a de laatste dag van de maand bevat zou in kolom M de het totaal van kolom L van die beteffende maand moeten komen

hopelijk kan iemand mij helpen met de formule

Met vriendelijke groet,

Eddy Verheijen

Voorbeeldbestand vergeten?

niet vergeten maar bevat nog wat prive gegeven en daarom hoopte ik het duidelijk genoeg uit gelegd te hebben

Hallo,

inderdaad bij het zoeken kwam ik ook op deze vraag uit maar kwam er niet helemaal aan uit

Eddy,

Is het niet mogelijk om de privacy gegevens te verwijderen zodat je de kolommen met data en uren overhoud en dan dat bestandje te uploaden?

heb aantal gegevens uit het bestand gehaald

nu staat het totaal aantal in kolom D

al nu de datum van kolom a de laatste van de maand is wil ik dus in kolom e automatisch de totaal aantal uren van de betreffende maand uitrekenen

Gr eddy

Bijlagen

heb zelf al een gedeelte maar het optellen als het einde maand is werkt niet

als het niet einde maand is zet hij er netjes "nee" neer (dit is om te testen)

maar als het wel einde maand is tel hij niet goed op. De eerste maand wel maar bij de tweede maand teld hij ook de eerste maand op

hopelijk maak dit het meer duidelijk voor jullie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met hulpkolom E
Code:
=MAAND(A2)
In F28
Code:
=SOM.ALS(E2:E28;12;D2:D28)

Notatie F28
Tijd 37:30:55

Met deze formule lukt het
PHP:
=ALS(DAG(A28)<DAG(LAATSTE.DAG(A28;0));"niet";SOMMEN.ALS($D$2:D28;$A$2:A28;">="&DATUM(JAAR(A28);MAAND(A28);1);$A$2:A28;"<="&LAATSTE.DAG(A28;0)))

ik gebruik graag de laatste.dag() functie als ik met maanden moet werken.
en die sommen.als met de groter dan en kleiner dan trucis ook één van mijn favorieten..

zie ook bijlage.

Bijlagen

Deze voor E2, kun je naar onderen doortrekken.
Code:
=ALS(A2=LAATSTE.DAG(A2;0);SOMPRODUCT(D$2:D2*(A$2:A2>LAATSTE.DAG(A2;-1)*(A$2:A2<=A2)));"")

Laatst bewerkt:
Misschien nog eentje met power query.
Dit in een tabelletje gezet zodat je meteen een overzicht hebt
Kan handig zijn als het een grootte database is.

Bijlagen

of deze:
Code:
=ALS(MAAND(A3)=MAAND(A2);"";SOMPRODUCT((MAAND($A$2:$A$126)=MAAND(A2))*($D$2:$D$126)))

Gaat dit goed over meerdere jaren Sylvester?

Met deze formule lukt het
PHP:
=ALS(DAG(A28)<DAG(LAATSTE.DAG(A28;0));"niet";SOMMEN.ALS($D$2:D28;$A$2:A28;">="&DATUM(JAAR(A28);MAAND(A28);1);$A$2:A28;"<="&LAATSTE.DAG(A28;0)))

ik gebruik graag de laatste.dag() functie als ik met maanden moet werken.
en die sommen.als met de groter dan en kleiner dan trucis ook één van mijn favorieten..

zie ook bijlage.

Hiermee is het me gelukt. Harteljik dank voor de hulp

Nu zoek ik nog eigenlijk een formule omdan ook meteen het gemiddelde per gewerkte dag te berekenen.

Met vriendelijke groet,

Eddy Verheijen

Dat is voor mij niet zn probleem het zou een overzicht per jaar worden

Enkel nu nog voor mij een oplossing voor gemiddelde per dag van de gewerkte dagen en ik kan vooruit.

Gr Eddy

Eddy, stuur eens een nieuw bestandje met je vorderingen en geef ook aan welke excel je gebruikt.

bij deze een upload van een werkend uitgekleed bestand ,

Werk zelf met office 2013 nog

GrEddy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan