• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaal uren per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Idd het komt uit eindelijk in office 365.

Thuis werk ik helaas nog met office 2013

Jou oplossing is super

Echter heb ik een probleem omdat het totaal aantal uren in kolom l staan en kan niet zomaar jou formule copieren en in kolom m plaatsen

gr Eddy

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon Excel voor je laten rekenen ?
Gebruik een draaitabel.

Zie post #13 voor een voorbeeld van de draaitabel. Gemiddelden kunnen er ook in.

een draai tabel is helaas niet handig ivm de privacy gegeven in de kolommen die ik weg heb gelaten in het voorbeeld

Die redenering kan niet kloppen. Er is geen verband tussen een draaitabel en privacygevoelige gegevens.

Hallo Sylvester,

mmm toch lijkt er iets niet te kloppen met het gemiddeld aantal uren volgens mij.

kan het zijn dat de dagen van 0 uren ook meeberekend worden?

Of moet ik de formule nog ergens aanpassen omdat bij mij de uren in kolom L staan?

Gr Eddy

Laatst bewerkt:
stuur een beter gelijkend voorbeeld en als je gemiddelden vraagt vertel dan wat je bedoeld vb per week per maand per jaar en tellen de nullen mee of tellen alleen de lege cellen niet mee enz enz

Dit is tot nu toe het beste voorbeeld

Echter mijn totaal uren staan in kolom L

nu wil ik dus al cel A de laatste dag van de maand is het totaal aantal uren van die maand in kolom M en graag ook het gemiddelde van de totaal gewerkte dagen

dus niet de dagen van 0 uren (meestal weekend maar niet altijd)

Hopelijk is het zo beetje duidelijk

Het totaal aantal uren werkt momenteel

Bijlagen

soms moet je toch de mensen bij het handje houden.

aangezien je blijkbaar nog niet weg kan met de nieuwe formules (waarom heb je dan 365?) hier een versie met oudere formules.

Bijlagen

Zie het lesje draaitabel:

NB verbeterde versie in #36

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mooi lesje maar niet het antwoord dat TS wil dus volkomen nutteloos.

Dan nog maar een lesje.
Als Eddy nu nog niet om is voor zich ietsjes verder te verdiepen in draaitabellen e.d., dan weet ik het ook niet meer.
Oftewel, hoe makkelijk kan het zijn.

@Eddy
Het doet er niet toe waar je de gegevens hebt staan.
M.a.w. de kolommen doen er niet toe.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
soms moet je toch de mensen bij het handje houden.

aangezien je blijkbaar nog niet weg kan met de nieuwe formules (waarom heb je dan 365?) hier een versie met oudere formules.

Sorry excel 365 wordt door ons bedrijf gebruikt echter ik zelf gebruik nog een oude versie.

Maar het is me gelukt moet jullie hulp.

Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie hulp

En SNB ik zou me nog eens verdiepen een draaitabellen heb er in verleden wel eens mee gewerkt.

Nogmaals hartelijk dank iedereen die me geholpen heeft tot een oplossing te komen

Met vriendelijke groet,

Eddy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan