• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal van cellenbereik aftrekken uit keuze van 3 getallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste mensen,

De titel is misschien niet helemaal duidelijk, maar het volgend wil ik graag bereiken.
Ik heb een cellenbereik H18:L28 een naam gegeven "Kaart", een cel A1 een naam gegeven "Getal1", een cel C1 een naam gegeven "Getal2" en een cel E1 een naam gegeven "Getal3".
Nu is het de bedoeling dat als er in het bereik "Kaart" een getal ingevoerd wordt er eerst bij getal1 gekeken wordt of die nog groter is dan nul.
Is dit het geval dan moet het getal van "kaart" van "getal1" afgetrokken worden. Is "getal1" groter dan 0 maar kleiner dan getal "kaart" dan moet eerst een gedeelte van "getal1" afgetrokken worden en de rest van "getal2" onder dezelfde voorwaarden als "getal1".
Het vervolg geldt uiteindelijk ook voor "getal3".
Ik hoop dat het zo wat duidelijk is, ik kan me voorstellen dat deze vraag bij VBA gesteld moet worden maar dat hoor ik dan wel weer.

Uit me blote hoofd...

Kan dit het zijn?
Code:
=ALS(A1>0;kaart-A1;(ALS(A1<=kaart;A2+A1-kaart;(ALS(A1+A2<=kaart;A3+A2+A1-kaart;"")))))
Voeg anders een voorbeeld bestandje bij...

Laatst bewerkt:
Spaarie,
allereerst bedankt voor je reactie, mijn excusses voor de laate reactie van mijn kant. DRUK, DRUK en nog eens DRUK.
Ik voeg een bestand bij die wellicht wat helderheid geeft.
Ik heb naar je formule gekeken en ook geprobeerd om het aan te passen, maar ik kreeg het niet voorelkaar.Bekijk bijlage SnipTest.xls

Geef even aan welke uitkomst je verwacht in de cellen.

Op basis waarvan is de uitkomst gemaakt.

Dan zal ik dit wel voor je in een formule zetten.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Het is de bedoeling dat dit een snipperkaart word, dit is dus een verkorte overzicht.
Als ik in de kaart uren invul dan moeten deze eerst van de wettelijke dagen (G3) afgetrokken worden. Als de wettelijke dagen op 0 staat moet er van de boven wettelijke dagen (G4) afgetrokken worden. G3 mag nooit negatief worden dus is het uren aantal wat je invult bv 4 en G3=3 dan eerst G3-3 en dan G4-1.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Kijk eens of dit is wat je bedoelt.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Hartelijk dank,

Dit is wat ik bedoel, hier kan ik verder mee.
Zal straks vast wel weer tegen iets anders oplopen maar dat zien we dan wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan