• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal van zoeken uit meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
630
In het bijgevoegde bestand heb ik een voorbeeld staan van mijn oorspronkelijk bestand.

De bedoeling is om per land het totaal aantal te berekenen in de tabel die nog leeg is.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
 

Bijlagen

  • Tim.zip
    2 KB · Weergaven: 13
In M4 zet je een landcode, en in N4:

=SOM.ALS($A$4:$A$10;$M$4;$B$4:$B$10)+SOM.ALS($D$4:$D$10;$M$4;$E$4:$E$10)+SOM.ALS($G$4:$G$10;$M$4;$H$4:$H$10)

Rest is analoog.

Wigi
 
Het gaat om 500 cellen, en 500 keer som.als in een formule gaat niet!
Heb je een andere oplossing?
 
Dit is een deel van het oorspronkelijke bestand.

Ik wil in tabblad 2: TABEL die 2 gegevens hebben komen te staan die ik daar noem.
(Hoe) is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • Formules.zip
    11,5 KB · Weergaven: 14
Waarom kan je die 3 tabellen niet onder mekaar zetten ipv naast mekaar?
 
In totaal gaat het om 7 tabellen en in de loop van het jaar komen er steeds meer bij(zie de berekeningen in de lege cellen) dit is echter maar een gedeelte van het geheel en dat is enorm groot!

Voor 2007 hadden we 7 tabellen en elke was 17000 regels groot dus dan is onder elkaar niet mogelijk en niet handig toch!
 
In totaal gaat het om 7 tabellen en in de loop van het jaar komen er steeds meer bij(zie de berekeningen in de lege cellen) dit is echter maar een gedeelte van het geheel en dat is enorm groot!

Voor 2007 hadden we 7 tabellen en elke was 17000 regels groot dus dan is onder elkaar niet mogelijk en niet handig toch!

Daar heb je gelijk in, maar het gevolg is wel dat de analyse een stuk moeilijker verloopt. Zelfs een gewone som!

Dit zal met VBA moeten, met o.a. als gevolg:

- geen automatische berekening van de sommen
- moeilijke code

Wigi
 
Wigi,
Heb het nu zo dat ik per tabel wel een draaitabel heb ontwikkeld waarin per land het totaal aantal staat.
Kan ik van meerdere draaitabellen 1 draaitabel maken?
 
Kan je niet werken met een "Multiple Consolidation Range" Pivot Table?
 
Als je een draaitabel gaat toevoegen kan je op stap 1 van de 3-stappen-wizard kiezen voor meervoudige samenvoegingsbereiken oftewel in het engels Multiple Consolidation Range.

Dan kan je meerdere (niet aaneensluitende) bereiken samenvoegen om de PT op te baseren.
 
Finch,

bedankt...
Heb ernaar gekeken en als je mijn tabel ziet dan staat daar een kolom country en een kolom time.
Die 2 kolommen wil ik als volgt in de draaitabel
Links Rechts
Coutry Time EN Country

Time daar krijgen lukt me wel maar country niet, hoe moet dit?
INMIDDELS GELUKT, Hartelijk dank
 
Laatst bewerkt:
Goed dat het gelukt is. Moest je er toch niet helemaal uitraken, horen we het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan