• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal veranderd niet mee vanuit lijst naar overzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Dag,

Ik heb een lijst gemaakt. Onderaan de lijst wordt alles opgeteld (totaal).
Deze totaal heb ik gekopieerd naar een overzichts-werkblad. Dit heb ik gedaan op de standaard manier door op het veld waar het totaal moet komen te staan op = te drukken en daarna naar het totaal te gaan op het andere werkblad. Vervolgens enter.

Nu het probleem:
Als ik heet rij in de lijst toevoeg en de lijst 1tje langer wordt, wordt dat niet automatisch meegenomen in de formule in het andere werkblad. die blijft dan op bv: ='[KASTEELHOF.xls]Catering intern Kasteelhof'!$F$62

staan terwijl het totaal eigenlijk op:
='[KASTEELHOF.xls]Catering intern Kasteelhof'!$F$63 staat

Kan iemand me misschien hierbij helpen.

Ik heb de dollartekens al eens weggehaald maar dat werkte niet.

Beste Hessel,

Wat je moet doen, is een rij toevoegen aan de bestaande lijst.
Ga bijv. op rijnummer 60 staat, en klik dan op Bewerken Invoegen - rij. Dan zou het wel moeten werken.

Een andere oplossing is de totaaltelling op werkblad Catering intern Kasteelhof een naam geven via Invoegen - Naam - definiëren. Bijv. Optelling.
Op het andere werkblad zet je dan neer =Optelling. Klaar.

Fijn weekend,

Richard

Bedankt!!!

Hier was ik nooit op gekomen. Ik heb een pil van een excel boek maar daar staat het ook niet in.

Nogmaals dank! :thumb:

Het werkt alleen als ik in het centrale programmatje begin en dan via hyperlinks naar de afzonderlijke bestandjes ga.

Het is echter de bedoeling dat personen op verschillende locaties alleen in het kleine bestandje van hun wat in kunnen vullen en dan werkt het (nog) niet.

Beste Hessel,

Even voor de duidelijkheid. Je hebt het over verschillende bestanden. Als jij in bestand A (bronbestand) een regel toevoegt met een waarde zodat de totaaltelling één rij naar beneden schuift, dan moet ik de bestand B, C, D etc (doelbestanden) de totaaltelling ook gewijzigd worden?

Dan kun je:
1) Werken met de naamgeving van de cel met de totaaltelling zoals in mijn eerste antwoord;
2) Bij het openen van het bronbestand zal Excel melden dat het bestand koppelingen bevat, en vragen of die bijgewerkt moeten worden. klik dan op ja.

Of begrijp ik je verkeerd?

Er is ook nog een mogelijkheid dat herrekenen op handmatig staat. Dan moet je via Extra - Opties - tabblad berekenen het herrekenen op automatisch zetten.

Succes,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan