• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaallijst zonder draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omario

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
Hoi,

Ik wil van een urenlijst in de tabblad "totaal" een totaal urenlijst maken per cliënt. Ik wil dit niet via een draaitabel, is niet gebruiksvriendelijk voor de medewerker.
Is er mogelijkheid via ene formule dat dit getotaliseerd wordt per client (geen vaste cliënten)? Bijgesloten voorbeeld file.

Alvast vriendelijk dank voor de hulp.

Groet
Omar

Bijlagen

met een uniek-formule (voor recentere versies >=Excel2019)
ofwel met zo'n uitgebreide matrixformule in oudere versies (niet mijn ding) ofwel met vba (oa. advanced filter of dictionary)

Bijlagen

hoi cow18,

Super bedankt voor je hulp. In principe is dit wat ik zoek...alleen zie ik dat de formule niet werkt in mijn file. Zie bijgelsoten....enig idee wat ik verkeerd doe?

Nogmaals dank.

Bijlagen

3 alternatieven voor oudere versies. Plak alles in B13 en trek vervolgens door.

matrixformule (afsluiten met ctrl+shift+enter)
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Client];VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($B$12:B12;Tabel1[Client]);0));"")

Geen matrix
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Client];AGGREGAAT(15;6;1/(1/((VERGELIJKEN(Tabel1[Client];Tabel1[Client];0)=RIJ(Tabel1)-10)*(RIJ(Tabel1)-10)));RIJ(A1)));"")
of
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Client];AGGREGAAT(15;6;ALS(VERGELIJKEN(Tabel1[Client];Tabel1[Client];0)=RIJ(Tabel1)-10;RIJ(Tabel1)-10;NB());RIJ(A1)));"")

Weet niet zeker of het matrix is
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(XML.FILTEREN("<x><y>"&TEKST.COMBINEREN("</y><y>";;Tabel1[Client])&"</y></x>";"//y[not(.=preceding::y)]");RIJ(A1));"")

Laatst bewerkt:
Hoi JVeer,

je bent een held! dank je wel...dit werkt prima.

Groet
Omar

Top! Moest je de laatste formule nu als matrix invoeren? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik kan het zelf niet meer testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan