• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaaloverzicht door gegevens uit andere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

monkey1601

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Graag hulp bij het volgende:

Ik wil graag een totaal overzicht maken in een nieuw werkblad door gegevens uit andere werkbladen te halen die in verschillende directory's staan.

Hieronder uitleg wat de bedoeling is:
Ik heb een directory "appels" met de volgende bestanden:appels_1.xls, appels_2.xls, appels_3.xls
Zo heb ik ook een directory "peren" met de bestanden peren_1.xls, peren_2.xls........peren_6.xls
Alle bestanden hebben dezelfde opmaak.
Nu zou ik een totaal overzicht willen maken waarin gegevens uit steeds dezelfde kolommen van de verschillende bestanden wordt gehaald.
zie 'peren_1.xlsx" en peren_2_xlsx"

Voorbeeld van het totaal staat in voorbeeld:"totaal.xlsx"
Onder Blad 1 staan de gegevens van alle appels/peren_1.xlsx, blad 2= appels/peren_2.xlsx ;

Ik heb het nu opgelost met een verwijzing naar het betreffende bestand,cel(zie voorbeeld: totaal.xlsx).
Maar als ik de verwijzing naar beneden kopieer en het bestand bestaat (nog) niet er komt er een foutmelding.:confused:
Is dit bestand later aangemaakt dan moet ik het in het totaalbestand handmatig veranderen.

Is er een betere /handige/nette manier om dit toch voor elkaar te krijgen zonder foutmelding?

Bekijk bijlage peren_1.xlsx
Bekijk bijlage peren_2.xlsx
Bekijk bijlage totaal.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan