• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaaloverzicht met UsedRange zonder eerste rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginahaisma12

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Ik wil graag een totaaloverzicht genereren vanuit een aantal tabbladen met behulp van de onderstaande VBA macro:

Code:
Sub totaal()
'
Dim verzamelblad As Worksheet
Set verzamelblad = ThisWorkbook.Sheets("Totaal IT")
Application.CutCopyMode = xlCopy
ThisWorkbook.Sheets("Snelloper").UsedRange.Copy
verzamelblad.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).EntireRow.Columns(1).Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
ThisWorkbook.Sheets("Reachtruck").UsedRange.Copy
verzamelblad.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).EntireRow.Columns(1).Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
End Sub

Echter zou ik graag alleen bij de eerste sheet de koptekst/eerste rij willen kopieren en vervolgens vanaf rij 2, zodat niet overal een koptekst tussen komt te staan. Weet iemand hoe ik dat kan toepassen?

probeer het zo eens:
Code:
ThisWorkbook.Sheets("Snelloper").UsedRange.Offset(1).Copy

Je kopieert dan onderaan een lege regel mee

Het gebruik van inspringpunten is blijkbaar onbekend? Zonder voorbeeldbestand kom ik op zoiets

Code:
Sub VenA()
  ar = Array("Snelloper", "Reachtruck")
  With Sheets("Totaal IT")
    .Cells.Clear
    For j = 0 To UBound(ar)
      Sheets(ar(j)).UsedRange.Offset(IIf(j = 0, 0, 1)).Copy IIf(j = 0, .Cells(1), .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1))
    Next j
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan