• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaalprijs bepalen in artikelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Wie kan mij helpen met het bepalen van een formule voor het berekenen van de de produktprijs.
De volgende gegevens moeten in de formule voorkomen.
Het gewicht maal prijs per kilo, plus de waarde van de bijbehorende code, plus de waarde van de bijbehorende type.
Voorbeeld regel 2:
B2 maal B2 uit prijs per kg plus B2 uit meerprijs per code plus B2 uit meerprijs per type.
40x(1,08+0,00+0,75)=73,20.
B3 maal B2 uit prijs per kg plus B10 uit meerprijs per code plus B4 uit meerprijs per type.
30,80x(1,08+0,04+0,00)=34,496.
Indien er geen gegevens beschikbaarzijn in de tabbladen moet het 0,00 zijn waarmee gerekend moet worden.
Ik heb al diverse formules geprobeerd maar kom er niet uit. een probleem waar ik tegenaanloop is dat de zoekwaarde uit tabblad Meerprijs per code bestaat uit een letter met drie cijfers.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Vriendelijke groet,

Henk

Bijlagen

Kijk eens of de bijlage is wat je zoekt.

Ik heb eerst in 3 kolommen de juiste prijscode opgezocht met verticaal zoeken en daarna de formules in deze kolommen gecombineerd. Het ziet er wat onoverzichtelijk uit, maar het werkt volgens mij wel

Bijlagen

Hans bedankt voor uw snelle reactie,
echter er zijn nog enkele zorgjes nl.:
In diverse cellen wordt een verkeerde waarde geplaatst.
Ik heb namenlijk de formule doorgevoerd in kolom F.
Voor de duidelijkheid heb ik de 'probleemcellen' voorzien van gelijk gekleurde tekst.
Is er een oplossing voor dit probleem, ik ben namenlijk eerder tegen dit probleem aangelopen,
Ik heb nog een vraag hoe kopieer ik makelijk de formule in de kolom naar beneden met aanpassen formule per cel maar de zoek waarde moet wel gelijk blijven.

Vriendelijke groet,

Henk

Bijlagen

Hoewel jouw formule veel eenvoudiger is werkt hij niet. Ik ben hier ook wel eens tegenaan gelopen en heb hier geen oplossing voor.

Werkte de formule die ik opgestuurd had niet ? Volgens mij deed deze wel wat je wilde.

Voor het slepen van formules kun je een '$' zetten voor datgene wat niet moet veranderen. Dus als cel C1 vast moet blijven staan ongeacht welke kant je de formule opsleept verwijs je naar c1 met $C$1. Wil je dat alleen de kolom vast blijft staan maar de rij moet mee schuiven verwijs je naar C1 met $C1.

Prijsberekeningen staal

Hans,
Ik ben sprakeloos.
De snelheid waarmee u reageert, is enorm.
De eerste oplossing was goed, ik had denk ik niet het goede bestand geopend.
Vanmorgen lees ik het nieuwste bericht met de opmerking dat bij u wel alles werkt, dus heb het bestand nog maar eens geopend. Tot mijn verbazing is het bestand groter dan het bestand dat ik gisteren had geopend en nu blijkt wel alles te werken, fantastisch.
Ook de oplossing voor het verslepen van formules werkt goed.
Hans bedankt, nog één vraag. wanneer slaapt u?

Vriendelijke groet,

Henk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan