• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaaltelling van gegevens in samenwerking met matrixformules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Berichten
94
Bese Helpers,

Ik heb hier onderin het voorbeeldbestand toegevoegd. Ik ben bezig met een planningsbestand aan het opstellen. In het tabblad "Totaalplanning" worden de totalen/subtotalen opgeteld van personen mbv matrixformules. Hier worden dus verschillende personen bij elkaar opgeteld obv welk filter wordt gebruikt. Nu wil in het tabblad "Individuele planning" weer geven wat de totale uren per persoon van die week/dag is.

Het probleem is dat door het gebruik van coderingen in de optelwaarden de fucntie verticaal zoeken niet werkend krijg. Weet er iemand een oplossing of een workaround?

Alvast erg bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze eens:
Code:
=SOMPRODUCT((Totaalplanning!$A$6:$A$12=$A2)*(Totaalplanning!$E$4:$BV$4=$C$1)*(Totaalplanning!$E$6:$BV$12>""))
 

Bijlagen

  • Planning(dennis).xlsx
    19,2 KB · Weergaven: 26
Sylvester en Cobbe erg bedankt allebei! Mijn excuses voor de late reactie, alles werkt top!


Mijn dank is groot=)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan