Totaalveld op Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

carl99

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
Geachte Lezer,

Ik wil in een muziekdatabase de totaaltijd van een aantal tracks weergeven.
Inmiddels heb ik in een query een totaal aantal seconden gegenereerd van de tracks die bij elkaar horen.

Hoe kan ik deze weergeven op een formulier?

Tabel DISC_INFO
Sleutel DISC_NR

QUERY1
DISC_NR
SEC ==> Totaal aantal seconden per DISC_NR.

In dit formulier klik ik op een DISC met een uniek DISC_NR.
Dan moet er op dit formulier op een bepaalde plaats de totaaltijd komen te staan van alle relevante tracks op basis van de query.

Bij voorbaat dank.

Carl

In de Query heb ik inmiddels een ander veld TIJD geplaatst wat vanuit de seconden (SEC) de tijd (TIJD, UU:MM:SS) weergeeft.

De SQL Code is:

SELECT CD_TRACK.DISC_NR, Sum(Hour([TRACK_TIME]))*3600+(Sum(Minute([TRACK_TIME])))*60+Sum(Second([TRACK_TIME])) AS SEC, Format(([SEC]/86400),"hh:nn:ss") AS TIJD
FROM CD_TRACK
GROUP BY CD_TRACK.DISC_NR;

Hoe kan ik deze in een formulier plaatsen?

Bij Voorbaat dank voor jullie input.

Carl

Laatst bewerkt:
ALs je hem in je query hebt gezet die onder het formulier hangt, kun je hem gewoon in de Details sectie zetten vanuit de Veldenkiezer. Maar dat bedoel je vast niet...

Dag Michel,

Het overzichtsformulier bestaat uit een hoofdformulier en 2 subformulieren als gegevensblad.
In de 2 subformulieren kan ik deze niet plaatsen, omdat deze in de gegevensbladmode staan.

Een positie elders op het overzichtsformulier zou mooi zijn.

Groet,

Carl

In de 2 subformulieren kan ik deze niet plaatsen, omdat deze in de gegevensbladmode staan.
Maak je er toch een mooi doorlopend formulier van? Ik snap dat gebruik van de gegevensblad weergave toch al nooit; ziet er zó lelijk uit...

Michel,

Mijn vraag was of dit queryveld elders op het formulier geplaatst kan worden.

Dat jij een gegevensbladweergave niet mooi vindt, staat hier buiten.

Carl

Je kunt een doorlopend formulier exact zo opmaken als een gegevensblad, als je dat mooier vind (over smaak gaan we inderdaad niet twisten). En dan heb je toch de extra mogelijkheden die een normaal formulier biedt. Een totaal uit een subformulier kun je heel simpel overzetten naar het hoofdformulier, mits het er dus wel is. Anders moet je de complete berekening op het hoofdformulier maken, wat veel lastiger is. Kies gereedschappen die er zijn en die je werk makkelijker maken.

Michel,

Het totaal is nu zichtbaar in het subformulier DISC_INFO in de gegevensbladmode.
Echter alleen als je het desbetreffende DISCregel uitklapt: klik op de +.

Is dit te automatiseren dat dit standaard gebeurd als ik het hoofdformulier (en de bijbehorende subformulieren) open?

Groet,

Carl

Simpel antwoord: nee. Je gebruikt nu eenmaal een ongeschikt formuliertype.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan