Total-site niet te openen met Scarlet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik probeer op de website van Total te komen, maar dit lukt niet. Ik krijg een foutmelding (Oeps! Deze link lijkt niet te werken), zowel bij gebruik van Internet Explorer als bij gebruik van Google Chrome. Ik heb verbinding via Scarlet.

Mijn vader, die ook een Scarlet-internetverbinding heeft, heeft precies hetzelfde probleem, dus volgens mij is daarmee redelijk zeker uit te sluiten dat het aan mijn computer ligt. Via mijn werk kom ik wel op de site... Waar zou dat aan kunnen liggen?
 
Eerste wat je moet doen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
tracert www.total.nl

Kijk waar dat ergens mis loopt. Kan de naam www.total.nl niet worden 'vertaald' naar een ip-adres ("Kan naam van doelsysteem www.total.nl niet omzetten."), dan moet je je provider bellen wat er met de DNS aan de hand is.
Gaat de trace wel van start, maar strandt ergens op het Internet, dan moet je óók je provider bellen en melden waar het misgaat.
Kan de trace wel helemaal tot www.total.nl lopen, maar krijg je tóch die foutmelding in Internet Explorer (of Chrome), dan zou het kunnen zijn dat Total weigert om toegang te verlenen vanaf Scarlet ip-adressen. Je zou in dat geval de webbeheerder van de Total site om uitleg kunnen vragen. Ik heb helaas alleen een algemeen nummer gevonden (in Nederland): +31 70-3180 480

We horen het wel.

Tijs.
 
De trace geeft een time-out. Daarna bijna een half uur met Scarlet aan de lijn gezeten en ingelogd op het modem verschillende instellingen veranderd, allemaal zonder resultaat.

De Scarlet-dame gaat nu een nieuw modem opsturen met daarin de juiste instellingen......
 

Bijlagen

  • Trace total.nl.jpg
    Trace total.nl.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 67
Nieuwe modem is binnen, maar het helpt helaas niets...
 
Laatst bewerkt:
Geef eerst eens een uitvoer van die tracert (zie eerdere posting).

Tijs.
 
Nu je die tracert gezien hebt, lijkt het me nogal duidelijk dat het in het netwerktraject naar www.total.nl misgaat.

Tijd dus om je provider om de oren te slaan met de uitvoer van die tracert, en te vragen of ze het routeringsprobleem kunnen bekijken en liefst nog oplossen ook.

Tijs.
 
Ik heb net de helpdesk een berichtje gestuurd... Normaal gesproken is de service belabberd, dus ben benieuwd of ik ooit een antwoord krijg....
 
Eindelijk antwoord:

BERICHT:
Ik kan niet op www.total.nl komen. Als ik het commando "tracert www.total.nl" uitvoer, zie ik aan de uitvoer dat dat te wijten is aan een routeringsprobleem bij Scarlet. Zouden jullie dat kunnen bekijken en oplossen. Ik kan eventueel een screenshot sturen, maar dat lukt niet via dit scherm.

Het antwoord is:
Wij hebben even bekeken of de site http://www.total.nl werkt, wij ervaren geen problemen met deze site.
Helaas kunnen wij uw klacht ook niet oplossen.

Dus omdat zij wél op de site kunnen komen, is mijn probleem niet relevant?? :confused:
 
Dus omdat zij wél op de site kunnen komen, is mijn probleem niet relevant??

Dat is inderdaad belachelijk kort door de bocht, en eigenlijk een mededeling dat ze het vertikken het verder voor je uit te zoeken. Ze hadden je minstens om jouw uitvoer van tracert kunnen vragen óf hun eigen uitvoer van tracert aan jou kunnen geven voor vergelijking.
Als ik het goed begrepen heb had je vader er ook last van (zelfde provider), had je dat ook vermeld in je e-mail?

Overigens is het mogelijk om de uitvoer van een tracert commando te vangen in een tekstbestand. Doe het zo:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
tracert -h 200 www.total.nl > C:\trace_total.txt

Zodra is aangegeven dat het commando is uitgevoerd (je krijgt weer een CMD-prompt), open dan trace_total.txt op de hoofdmap van C: en doe knip-en-plak in je volgende bericht naar je provider.
PS: Zoals je ziet heb ik het commando iets veranderd, omdat (vanuit mijn pc/mijn provider) het meer dan 30 hops is naar www.total.nl. Dat zou bij jou ook het geval (kunnen) zijn, vandaar het aantal hops naar max. 200 opgehoogd).


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor deze tip, ik heb de uitvoer zojuist weer naar de Scarlet helpdesk met de vraag of ze nogmaals naar mijn probleem kunnen kijken! I keep you posted! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan