Totale leek dacht het te kunnen! maar blijkbaar dus niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ipsta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hallo iedereen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik deze vraag in de juiste sectie stel. Ik zit met het volgende: Mijn brein was ervan overtuigd dat ik mijn pc opnieuw kon formateren en XP professional erop kon knallen na een topic erover te hebben gelezen op een of andere site die ik gegoogled had. Ik mezelf helemaal de hemel in geprezen na deze succesvolle actie. Totdat ik op het blauwe 'eetje' van de internetexplorer klikte... Er gebeurde niks! nu nog steeds niet trouwens. Mijn brein heeft me weer voor de gek gehouden. Wist ik veel dat ik drivers ofzoiets moest hebben. Nu staan er bij de Device Manager onder Other Devices gele vraagtekentjes. Bij Ethernet Controller, Multi Audio Controller en SM Bus Controller. Ik m'n zusjes laptop gekaapt om de boel te onderzoeken. Ik kwam op een site waar ik een programmaatje kon downloaden die mij precies zou vertellen wat er in mijn PC zit en dan moest ik met die info weer naar een andere site om de hele boel te downloaden. Zoals jullie mischien al raden ben ik geen stap verder gekomen. Het programma heeft me deze info over m'n PC verschaft:

Operating System System Model
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600) Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
2,15 gigahertz AMD Athlon XP
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache Board: nVidia-nForce
Bus Clock: 166 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 02/04/2004
Drives Memory Modules c,d
100,01 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
81,32 Gigabytes Hard Drive Free Space

_NEC DVD_RW ND-2510A [CD-ROM drive]
E-IDE CD-ROM 52X/AKH
3.5" format removeable media [Floppy drive]

IC25N020 ATCS04-0 USB Device [Hard drive] (20,00 GB) -- drive 1
WDC WD800BB-22FJA0 [Hard drive] (80,03 GB) -- drive 0, s/n WD-WCAJ91245819, rev 13.03G13, SMART Status: Healthy 480 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' is Empty
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Local Drive Volumes

c: (NTFS on drive 0) 31,45 GB 28,72 GB free
d: (NTFS on drive 0) 48,56 GB 48,49 GB free

Network Drives
None detected
Users (mouse over user name for details) Printers
local user accounts last logon
Windows XP 20-5-2009 15:21:00 (admin)
local system accounts
Administrator never (admin)
Guest never
HelpAssistant never
SUPPORT_388945a0 never

Marks a disabled account; Marks a locked account None detected
Controllers Display
Standard floppy disk controller
Primary IDE Channel [Controller]
Secondary IDE Channel [Controller]
Standard Dual Channel PCI IDE Controller NVIDIA GeForce4 MX Integrated GPU (Microsoft Corporation) [Display adapter]
ACR AL1715 [Monitor] (17,1"vis, februari 2005)
Bus Adapters Multimedia
Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
Standard OpenHCD USB Host Controller (2x) None detected
Communications Other Devices
None detected
Network Card MAC Address: 00:00:00:00:00:00 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
PS/2 Compatible Mouse
USB Mass Storage Device
USB Root Hub (3x)
Virus Protection [Back to Top]
No details available
Missing Microsoft Security Hotfixes [Back to Top]

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en dat jullie me aan de hand van deze informatie naar de juiste drivers kunnen leiden. Alvast hartstikke bedankt!

Internet doet het niet omdat er nog geen netwerkdrivers (Ethernet) zijn geinstalleerd.

De ontbrekende gegevens kun je o.a met deze tool vinden
http://www.zhangduo.com/udi.html

Met SIW kun je ook veel info over je PC vinden en hoe je niet te installeren alleen opstarten
http://tweakers.net/meuktracker/15032/siw-167-build-625.html

Zo kun je achter het merk en typenummer van je netwerkkaart komen om deze via een andere pc te zoeken via Google. Deze overbrengen naar jouw pc en dan kun je deze installeren.

Daarna zal internet weer werken en kun je de overige drivers downloaden via deze tool.

Zorg wel dat je als eerste een antivirus op de PC installeert voordat je verder gaat.
Bijvoorbeeld Avast / AVG zijn beide gratis te gebruiken.

Laatst bewerkt:
hallo iedereen bedankt voor jullie reacties. heb de 7 series van nForce geprobeerd maar je moet daar een verise kiezen en ik wist niet welke. heb er lukraak eentje gedownload en die deed het niet. via die device zoeker ben ik erachter gekomen dat ik nforce2 heb. heb daarvan een driver gedownload en door die zijn de gele vraagtekens bij ethernet controller en SM bus controller weg maar internet doet het nog steeds niet. het gele vraagtekentje van de multi audio controller staat er nog. wat kan ik nu nog meer doen? kan het zijn dat ik toch nog niet de goede drivers heb? die link van het programma dat je alleen hoefde op te starten doet het niet. Graag hoor ik van jullie.

nou lieve mensen, alles wat jullie hebben gezegd heb ik geprobeerd maar niks werkt. wat kan ik nu nog meer doen? gewoon nog een keer formateren en xp erop knallen en weer die drivers installeren en hopen dat ie het doet? aan de internet connectie ligt het niet niet. heb de modem en router laten checken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan