• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totale rijhoogte van een bereik (met gedefinieerde naam) weergeven in één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcreteur

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Hallo,

Ik zoek iemand die mij kan helpen met het maken van een macro of formule die de totale rijhoogte van een bereik (naam tabel: omschrijving) berekend.

Alvast bedankt :thumb:

Zonder een voorbeeld document zien we niet eens de hoogte van 1 rij. De bedoeling is me ook niet geheel duidelijk. Ben je inderdaad op zoek naar de som van de verschillende rijhoogtes of wil je het aantal regels van het benoemde bereik weten?

Laatst bewerkt:
Ik heb in bijlage een excel document als voorbeeld gemaakt.
De bedoeling is dat de onderste rijen (blauw gevuld) telkens op dezelfde hoogte worden afgedrukt (onderaan een A4 pagina).

De bovenste tabel (omschrijving) vul ik aan met de nodige gegevens. Het aantal rijen is telkens anders.
Maar als ik via een macro of formule kan berekenen wat de totale rijhoogte is van deze tabel kan ik door de rijhoogte van de rij onder de tabel ervoor zorgen dat de onderste rijen (blauw gevuld) steeds opnieuw op dezelfde hoogte afgedrukt worden.

Hopelijk nu met dit bestand wel duidelijker.

Bijlagen

Zet de tekst uit de blauwe zone in de voettekst van het document. Dan staat het altijd op dezelfde plek.

Ik heb het voorbeeld bestand aangepast om even te verduidelijken dat dit geen optie is.
Het gaat niet om enkel tekst maar ook cellen met opmaak en formule's.

Ik heb al geprobeerd met voettekst maar krijg dit alles er niet in.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan