• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen aan de hand van weeknummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter SiCe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SiCe

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik heb een bestand met 2 werkbladen (zie bijlage), op blad2 staan hoeveelheden per week en het totaal.
Nu wil Ik dat op blad1 in kolom A het totaal weergegeven wordt tot de week welke je in cel F1 invuld.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijlagen

mmmmmmmmmmmm

Denk dat je het moet zoeken met de formule: HORIZ.ZOEKEN (zie MS help voor uitleg)
Zie voorbeeld (denk dat je dit bedoeld).

Groet,
Ferenc

ps,
Zou je de volgende keer willen aangeven uit welke kolom je de gevens wilt halen, scheelt een hoop gis werk :).

Bijlagen

Ik dacht dat het voorbeeld duidelijk was maar misschien moet ik het nog verder toe lichten.
Ik krijg hem zover werkend dat als ik op blad2 in kolom E (week 35) hoeveelheden invul en ik vul op blad1 in cel F1 35 in dan wordt de hoeveelheden t/m week 35 correct weergegeven. Wil ik dan echter op blad1 hoeveelheden uit week 34 weergeven incl. de hoeveelheden tot (kolom B) en t/m (kolom D) week 34 worden in kolom B en kolom D de hoeveelheden uit week 35 meegenomen wat dus niet de bedoeling is.
Wat ik wil is dat ik op blad1 kan zien tot wanneer ik welke hoeveelheden heb verwerkt.
Hoop dat het zo duidelijker is.
Ik heb het bestandje ook aangepast.

Bijlagen

Als je in B3 van Blad1 dit zet:

=SOM.ALS(Blad2!$C$1:$F$1;"<="&Blad1!$G$1;Blad2!C2:F2)

klopt het dan?

Wigi

Nee Wigi, dat klopt niet dan krijg ik het totaal t/m de betreffende week en niet het totaal tot de betreffende week. Dit klopt wel als ik hem in D3 plaats echter kan ik hier volstaan met de formule B3+C3 als ik de juiste formule of VBA-code heb zodat B3 klopt.

En wat als je -1 invoegt in mijn formule van hierboven:

=SOM.ALS(Blad2!$C$1:$F$1;"<="&Blad1!$G$1-1;Blad2!C2:F2)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan