totalen access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

Voor een acquisitiedatabase wil ik resultaten meten.

Ik heb een tabel waarin aangevinkt kan worden of er contact is geweest en daarna of er informatie verstuurd is.

Nu wil ik een rapport maken met aantallen.
Bijv.
Aantal records 300
Aantal gecontacteerd 100
Aantal info verstuurd 20

Het probleem is, dat wanneer ik een query maak en om aantallen vraag dat hij steeds het totaal aantal records weergeeft, en niet per categorie de aantallen die zijn aangevinkt. (Bij criterium heb ik "ja" staan)

Wat doe ik verkeerd?

Gr

Robert

Dus als ik het goed begrijp laat de query alle 300 records zien, en niet de b.v. 20 uit de query.

Ik heb het ff nagezocht. En het enige wat ik denk dat het zou kunnen zijn is dat de 'ja' die je hebt ingevoerd bij criteria tussen aanhalingstekens hebt staan. Ik heb 'm bij mij gewoon als ja staan. Dus zonder aanhalingstekens dubbel of enkel. Probeer dat eens, en als dat niet lukt stuur dan je database 's mee.

Groet Tha Vink

ben er zelf al achter....ik heb meerdere waardes in 1 query laten opvragen. Blijkbaar kan dat niet.
Ik heb nu per query de aantal apart laten berekenen. Kost dan 5 query's..maar dan heb je ook wat.

Probleem is nu echter dat het rapport de verschillende querys niet kan opvragen :S

MEt een query als onderstaand haal je het aantal gecontacteerden op:
SELECT count(*) FROM personen WHERE gecontacteerd = True;

personen is de tabel waaruit je de gegevens wilt zien en gecontacteerd is een boolean veld waarin wordt opgeslagen of iemand reeds gecontacteerd is of niet.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan