totalen bereken in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcroeselare

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Geachte,
tijdens onze wedstrijden plaatsen we altijd evenveel prijzen als dat we spelers hebben
Nu heeft elke prijs zijn kostprijs.
In een formuliertje heb ik dus voor die datum, een doorlopende lijst met de prijzen die we zullen geven, het aantal, en een extra veldje voor de totale kostprijs per rij.

Nu zou ik graag, nadat elke prijs is ingegeven, onderaan een voorlopige tussenstand willen zien staan die bijhoudt hoeveel prijzen ik heb en hoeveel dit totaal gekost heeft.

Voorbeeld :
doos nootjes - 2 stuks - 58 cent - 116 cent (is een berekend veld)
blanco CD - 5 stuks - 15 cent - 75 cent

nu zou ik onderaan mijn formulier willen zien, dat ik tot nu toe 7 prijzen heb met een totale kostprijs van 116+75 : 191 cent . ( Layout speelt nu geen rol, da pas ik later wel aan )

Kan iemand mij helpen
voor het bijhouden van het aantal prijzen deed ik beroep op sum([aantal]) maar daar krijg ik telkens eenerror.

Wiekan me helpen.

groeten
Gunter

moet sum([aantal]) niet som([aantal zijn]) :o, mss van daar je fout.

Hoe ziet je formulier er uit?

Is het een doorlopend formulier?

Is het een hoofdformulier met een doorlopend subformulier? Zo ja waar staan de velden met de totalen?

Je ziet er zijn nogal wat mogelijkheden. Met de huidige informatie is het moeilijk om een oplossing te bieden. Dat is nl. afhankelijk van de situatie.

mvg
Charles

antwoordje

Beste,
momenteel gebruik ik enkel een doorlopend formulier die de tabel tbl_tafel invult. Mijn velden staan in de footer van het formulier.

PS: ik heb een printscreen gepakt, maar ik kan ze niet meer comprimeren dan 190 Kb. Dus kan geen bijlage sturen jammer genoeg

Ik probeerde een simpel voorbeeldje te maken. Ik heb access NL. Nu kreeg ik ook een foutmelding bij Som([Aantal]). Dit gebeurde omdat aantal in Access een gereserveerd woord is voor count. Vandaar bij mij de foutmelding.

Of dat bij jou met de Engelse versie ook de oorzaak is weet ik niet.

Pas ik bij mij de veldnaam Aantal aan naar Eenheid dan werkt het wel.

mvg
Charles

Bijlagen

Ik probeerde een simpel voorbeeldje te maken. Ik heb access NL. Nu kreeg ik ook een foutmelding bij Som([Aantal]). Dit gebeurde omdat aantal in Access een gereserveerd woord is voor count. Vandaar bij mij de foutmelding.

Of dat bij jou met de Engelse versie ook de oorzaak is weet ik niet.

Pas ik bij mij de veldnaam Aantal aan naar Eenheid dan werkt het wel.

mvg
Charles
Ik gebruik niet de naam aantal : maar [prijsaantal]
dit werkt voor het totaal aantal prijzen.
Aande hand van het aantal prijzen maal de prijs/stuk maak ik een nieuw berekend veld dus => totaalprijs
enonderaan op zelfde plaats van de sum([prijsaantal]) maak ik sum ([totaalprijs]) maar als ik dit toevoeg, krijg ik een foutmelding , maar OOK bij de SUM prijsaantal.

En zet ik ENKEL het berekend veld SUM ( prijsaantal) werkt dit wel, dan geeft ie wel netjes het aantal prijzen weer;

Vind het heel bizar, iemand een uitleg voor dit probleempje?

Gunter Hoflack
alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je alles correct hebt gedaan. Zonder iets te kunnen zien zou ik het ook niet weten. Sorry.

mvg
Charles

Het lijkt erop dat je alles correct hebt gedaan. Zonder iets te kunnen zien zou ik het ook niet weten. Sorry.

mvg
Charles

Kunnen we eventueel via mail of msn, eens mijn database doorsturen ( gecomprimeerd slechts 210 Kb) en dan kan je eens mijn formulier en de relaties bekijken.

Alvast bedankt

Kunnen we eventueel via mail of msn, eens mijn database doorsturen ( gecomprimeerd slechts 210 Kb) en dan kan je eens mijn formulier en de relaties bekijken.

Alvast bedankt

Hoi,
ik heb nog wat zitten proberen en ik heb volgende berekening gemaakt in de footer van het formulier Sum( [prijsaantal] * [prijs]) en dit werkt wel
Dus niet eerst een tussen veld maken met de prijs, maar gewoon in de footer, alles ingeven;

Het belangrijkse is dat het werkt.

Misschien een tip voor de andere die met ditzelfde probleem worstelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan